باشگاه خبرنگاران/ فعال سیاسی اصلاح طلب درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه داد.

جوادی‌ حصار: لاریجانی گزینه روز مبادای اصلاحات است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدصادق جوادی حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره احتمال رفتن جریان اصلاحات به سمت علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: در عالم سیاست هیچ چیز غیر ممکن نیست؛ اما من بعید می‌دانم که این اتفاق به راحتی رخ دهد، یعنی عوامل مختلفی باید دست به دست هم دهند تا این اتفاق بیفتد.
وی ادامه داد: از جمله این اتفاقات این است که جریان اصلاح طلب باز هم رفتاری که در دوره روحانی نسبت به آنها شد را دوباره ببیند که البته من خیلی بعید می‌دانم که این اتفاق تکرار شود. موضوع بعدی هم این است که جریان اصلاح طلب تا چه میزان می‌تواند با چنین گزینه‌ای به تفاهم برسد، یعنی حد و مرز و رفتار جمعی را چگونه بتواند تعریف کند و تفاهم نامه‌ای که در بین این دو مجموعه به امضا خواهد رسید تا چه میزان در برگیرنده مطالبات اصلاح طلبان خواهد بود؛ زیرا همانطور که می‌دانید افراد را باید با کارنامه‌شان مورد بررسی قرار داد نه با استناد به عنوان جبهه‌ای شان به طوری که برخی از افراد بودند که در میان اصلاحات جایگاه داشتند؛ اما رفتارشان به اصلاح طلبان شبیه نبود.
جوادی حصار افزود: افرادی هم در ادوار مختلف حضور یافتند که مهر اصولگرایی بر پیشانی داشتند، اما رفتارشان منطبق با نیازهای روز جامعه و در برگیرنده حوائج اصلاح طلبان بوده که نمونه آن حسن روحانی و مرحوم هاشمی رفسنجانی در دوره آخر خود بوده است؛ از همین رو نیز نمی‌توان گفت که چون علی لاریجانی در دوره‌ای متعلق به اردوگاه راست بوده؛ باز هم در این جریان تعریف خواهد شد، بلکه می‌شود این مرزها را انقدر به هم نزدیک دید که در اردوگاه جدیدی تعریف شوند.
فعال اصلاح طلب بیان کرد: معتقدم که اگر قرار باشد چنین اتفاقی رقم بخورد باید دید تحت چه عناوین و مقرراتی و تفاهم نامه‌ای به سرانجام خواهد رسید؛ بنابراین من نه این گزینه را تایید و نه رد می‌کنم؛ بلکه این هم می‌تواند یک گزینه برای روز مبادا باشد که باز هم من بعید می‌دانم که این اتفاق بیفتد و اگر این اتفاق رخ دهد همان مسیری که در دوره روحانی طی شد باز هم تکرار خواهد شد.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره رویکرد حزب متبوع خود هم بیان کرد: حزب اعتماد ملی یک عضو بزرگ و موثر در جبهه اصلاحات ایران (نهاد اجماع ساز) است و طبیعتا در رفتار جبهه‌ای هماهنگ و همسو با اعضای جبهه عمل خواهد کرد. هر کدام از احزاب عضو جبهه اصلاحات ایران می‌توانند از حزب خود گزینه مناسبی را برای انتخابات معرفی کنند و در جمع بندی نهایی به این نکته برسند که کدام گزینه مورد اجماع این نهاد خواهد بود. در این زمان است که گزینه یا گزینه‌هایی که از سوی حزب اعتماد ملی ثبت نام کرده و تایید شده باشند می‌توانند مورد گفت‌وگو قرار بگیرند؛ حال اینکه کدام یک از گزینه ها مورد وفاق قاطبه اصلاح طلبان قرار خواهند گرفت موضوعی است که باید آن را به آینده موکول کرد.