ایرنا/ رییس کمیسیون مشترک برجام نشست امروز را مفید خواند و گفت: اتحاد و همت برای یک روند مشترک دیپلماتیک با تشکیل دو گروه تخصصی در زمینه اجرای تعهدات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها وجود دارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

انریکه مورا در توئیتی افزود: به عنوان هماهنگ کننده، تماس‌های جداگانه ای را در وین با تمام طرف‌های مربوطه از جمله ایالات متحده تشدید خواهم کرد.

دور اول جلسه حضوری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام ساعاتی پیش با توافق جهت ادامه رایزنی ها در سطح کارشناسی پایان یافت.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه ایران، دو نشست کارشناسی موازی میان اعضای کمیسیون مشترک برجام جهت انجام رایزنی های فنی در حوزه رفع تحریم و هسته ای تشکیل شد. این نشست های کارشناسی قرار است به بحث و رایزنی در خصوص جنبه‌های فنی و جزئیات مسائل مربوط به لغو تحریم ها و مسائل هسته ای بپردازند و نتیجه بحث های خود را به کمیسیون گزارش نمایند.

در این بیانیه آمده است: عباس عراقچی‌، رییس هیات کشورمان در نشست کمیسیون تاکید نمود رفع تحریم های‌ آمریکا، اولین و ضروری ترین اقدام جهت احیای برجام می باشد و جمهوری  اسلامی ایران آمادگی کامل دارد به محض رفع تحریم ها و پس از راستی آزمایی آن، اقدامات جبرانی هسته ای خود را متوقف نموده و به اجرای کامل برجام برگردد.

پیشتر میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین نتیجه نشست امروز را موفقیت آمیز خواند و اعلام کرد که دو گروه در سطح کارشناسی پیرامون رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای موظف شدند تا گام‌های لازم از سوی تهران و واشنگتن را در خصوص اجرای کامل برجام شناسایی کنند.

وی افزود که کار رایزنی‌ بین گروه‌های تخصصی آغاز شده است.

دیپلمات ارشد روسیه خاطر نشان کرد: احیای برجام بلافاصله محقق نخواهد شد و کمی زمان بر است. اینکه چقدر طول می‌کشد مشخص نیست. وی افزود: مهم‌ترین دستاورد نشست امروز کمیسیون مشترک این است که اقدامات عملی در راستای درست‌یابی به این هدف آغاز شده است.