یک مقام آمریکایی به روزنامه نیویورک تایمز گفت که رژیم صهیونیستی مسئول حمله انجام شده به کشتی ایرانی در دریای سرخ است.

مقام آمریکایی: اسرائیل مسئول حمله به کشتی ایرانی در دریای سرخ بوده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه خبری هیل، حمله روز سه شنبه به کشتی ایرانی در دریای سرخ در اولین روز مذاکرات از سر گرفته شده وین در راستای احیای توافق هسته ای انجام شد که انریکه مورا دیپلمات اروپایی و رئیس جلسه کمیسیون مشترک برجام، آن را مذاکراتی  «سازنده» خواند. 

یک مقام آمریکایی که می خواست نامش فاش نشود،  در گفت‌وگو با نیویورک تایمز در این باره گفت که رژیم صهیونیستی آمریکا را در جریان حمله به این کشتی گذاشته بود. 

این مقام آمریکایی گفت که رژیم صهیونیستی این حمله را حمله ای تلافی جویانه پس از آن چه حمله های اخیر نیروهای نظامی ایران به کشتی های این رژیم خوانده، نامیده است. 

بر اساس این گزارش، اظهارات این مقام آمریکایی در پی این مطرح می شود که  برخی منابع سه شنبه شب اعلام کردند که سانحه‌ای برای کشتی ایرانی «ایران ساویز» ناشی از انفجار مین‌های چسبان در بدنه کشتی رخ داده است. هنوز منابع رسمی در این خصوص اظهار نظر نکرده‌اند.

کشتی ایرانی ساویز در چند سال گذشته در دریای سرخ به منظور پشتیبانی از تکاورهای ایرانی که به ماموریت اسکورت شناورهای تجاری اعزام می‌شوند مستقر بوده است.

علاوه بر این، فرمانده جسیکا ال. مک نالتی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای  به هیل درباره کشتی هدف قرار گرفته ایرانی در دریای سرخ گفت  که آمریکا از از گزارش رسانه ها درباره اتفاقی که برای کشتی ساویز افتاده است آگاه است. 

مک نالتی در این باره گفت: ما تصدیق می کنیم که هیچ نیروی آمریکایی در این حادثه دست نداشته است. ما هیچ اطلاعات بیشتری برای ارائه در این زمینه نداریم.