معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی با دعوت از بخش خصوصی برای ایجاد خدمتی مشابه کلاب هاوس در داخل کشور تاکید کرد: ایجاد سرویس و خدماتی مشابه کلاب هاوس در داخل کشور با توجه به زیرساختهای داخلی به راحتی مقدور است.

عضو مرکز ملی فضای مجازی: ایجاد کلاب هاوس داخلی به راحتی مقدور است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر خوراکیان در گفت وگو با آخرین خبر با بیان این که در فضای مجازی ایده ها و نوآوری ها پدیده ساز و تعیین کننده هستند؛ گفت: هر سرویس جدیدی متناسب با ویژگی هایی که دارد مورد اقبال کاربران و مخاطبان قرار می گیرد . راه اندازی برخی از این سرویسها به دانش فنی بالا، زیرساختهای ارتباطی گسترده و هزینه های بسیار زیاد نیاز دارد اما ویژگی های فنی و ترافیکی برخی دیگر به گونه ای است که راحت تر می شود به نمونه داخلی آن دست پیدا کرد. 

وی تاکید کرد: سطح دانش فنی و تجربه کشور به گونه ای است که درحال حاضر ایجاد سرویسی مشابه کلاب هاوس به سادگی در داخل کشور مقدور است. 

وی با بیان این که لازم نیست حتما سرویسی مسدود شود و بعد به فکر راه اندازی مشابه داخلی آن بیفتیم، افزود: ایجاد سرویسها و خدمات داخلی در فضای مجازی لزوما به معنای نفی سرویسهای خارجی نیست بلکه ایجاد این گونه خدمات در داخل کشور اولا ضریب استقلال کشور را افزایش می دهد و ثانیا موجب رشد و ارتقای دانش فنی در کشور می شود، در حال حاضر ایجاد مشابه کلاب هاوس برای بسیاری از شرکتها و مجموعه های فعال و موجود در کشور به راحتی امکان پذیر است . 

امیر خوراکیان ادامه داد: ما ضمن دعوت از بخش خصوصی برای ایجاد چنین خدمتی تاکید می کنیم ایجاد ضمانتهای حقوقی برای پرهیز از مداخلات غیرمنطقی بخشهای مختلف در این گونه امور اطمینان بخش و بهترین مشوق برای  بخش خصوصی است که در چنین اقداماتی ورود کند.

وی با اشاره به این که اگر می گوییم سرویس داخلی ایجاد شود به معنای بستن مشابه خارجی آن نیست، گفت: می خواهیم کشور از یک استقلال نسبی در این حوزه ها برخوردار شود. بالاخره این شرکتها با ما تعامل ندارند و کاملا تحت نفوذ دولت های متخاصم قراردارند و بصورت ابزار برای آنها عمل میکنند لذا ما با تقویت سرویس های داخلی باید در مواقعی که آنها برای ما ایجاد محدودیت و مشکل میکنند بتوانیم نیازهای کاربران را تامین کنیم.