موسیقی متن فیلم همواره از زمان تولید اولین فیلم‎‌ها همراه آن بوده و نقش بسیار مهمی را در ایجاد حالت‌‎های مختلف ایفا می‌کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گاهی موسیقی متن فیلم آنقدر جذاب به نظر می‌رسد که بلافاصله بعد از اتمام فیلم مورد نظر به دنبال دانلود موسیقی متن فیلم می‌رویم. موسیقی فیلم‌ها با هدف جذب مخاطبان و همراهی آنان با فیلم، تولید می‌شوند. اما در بعضی موارد این موسیقی تبدیل به یک پدیده خارق‌العاده‌‎ می‌شود؛ به طوریکه که دوست داران موسیقی و فیلم به دانلود موسیقی متن فیلم مورد علاقه‎‌ی خود می‌پردازند و بار‎‌ها و بار‎‌ها آن را گوش می‌دهند و هربار از شنیدن آن هیجان زده می‌شوند. در ادامه به بررسی موسیقی متن فیلم‎‌ها پرداخته‌‎ایم. 

موسیقی متن فیلم همواره از زمان تولید اولین فیلم‎‌ها همراه آن بوده و نقش بسیار مهمی را در ایجاد حالت‌‎های مختلف ایفا می‌کرد. موسیقی‎‌های متن فیلم بنا بر فضاهای مختلف فیلم متغیر هستند و در واقع به گونه‌ای ‌هستند که مخاطب با شنیدن آن متوجه فضای غم‌‎انگیز، شاد، ترسناک و.... می‌شود. نیاز فیلم به موسیقی آن قدر زیاد است که بدون آن بخش اعظمی از جذابیت خود را از دست می‌دهد و تقریبا کسل کننده و یک نواخت می‌شود. موسیقی متن فیلم این توانایی را دارد  که مخاطب را با بازیگران تا آخر فیلم همراه کند و آن فیلم را در ذهن مخاطب ثبت کند. هانس زیمر و انیو موریکونه و نجلیس و...  از افراد مشهور در زمینه  ساخت موسیقی فیلم هستند.

  • موسیقی متن فالکون و سربازان زمستان، این فیلم توسط کاری اسکاگلند در سال 2021  در ژانر اکشن ساخته شده است. در این سریال دنیل برول، دزموند چیام، جان گتیه و... نقش آفرینی می‌کنند. موسیقی متن این سریال از 31 قطعه تشکیل شده و متناسب با ژانر اکشن و ماجراجویی آن می‌‎باشد.
  • موسیقی متن سریع وخشن 5، موسیقی متن این فیلم توانسته در جذابیت و هیجان این فیلم بسیار تاثیرگذار باشد و به همین دلیل شنیدن آن می‌تواند مخاطب را به وجد آورد. این موسیقی توسط آهنگساز با تجربه و معروفی به نام برایان تایلر در 27 قطعه ساخته و پرداخته شده است.
  • دانلود موسیقی متن فیلم خوب بد زشت، مسلما در لیست فیلم‎‌های ماندگار این فیلم با موسیقی فوق‌العاده‌‍‍‍‎‌ای که دارد می‌درخشد. موسیقی متن فیلم خوب بد زشت شامل 21 قطعه بوده که توسط انیو موریکونه ساخته شده است. انیو موریکونه موسیقی این فیلم را به قدری ماهرانه ساخته که از آن در ساخت موسیقی سایر متن‌‎ها الگو برداری شده است. یکی از ویژگی‎‌های این موسیقی می‌توان به معرفی شخصیت‌‎ها با نوع خاصی از موزیک اشاره کرد.

آهنگ‎‌‌های بی کلام و تاثیراتشان

دنیای امروز دنیای پر از شلوغی و سرو صدا است و این صدا‎‌ها فقط به محیط اطراف محدود نمی‌شود بلکه ذهن انسان‎‌ها هم همواره پر از صدا و شلوغی می‌باشد به طوریکه گاهی اوقات قدرت تمرکز کردن را از ما می‌گیرد. گوش کردن به آهنگ ‎‌های ‌‎بی ‎‌کلام در واقع می‌توانند بخشی از آرامش از دست رفته  را برگردانند. این آهنگ‎‌ها در قالب‎‌های گوناگون و متناسب با حالات مختلف ساخته می‌شوند و هنگام گوش دادن آن‎‌ها می‌توان صدای تمامی ساز‎‌های استفاده شده را شنید و با عمق وجود آن‌‎ها را لمس کرد. هیپ هاپ، رپ، آرامش بخش، سنتی، پاپ، ورزشی از انواع موسیقی بی کلام محسوب می‌شوند. البته ناگفته نماند که زیباترین موسیقی‌‎های بی کلام از آن صدای دلنشین طبیعت می‌باشد چراکه هیچ صدایی مانند طبیعت تراوت و تازگی را نمی‌تواند در وجودمان سرازیر کند.‎

یکی از موقعیت‎‌هایی که نیاز به گوش کردن موسیقی جهت دریافت انرژی مضاعف احساس می‌شود هنگام ورزش می‌باشد. با گوش کردن آهنگ بی‎‌کلام در این مواقع علاوه دریافت انرژی مضاعف می‌توان بر انجام حرکات ورزشی نیز تمرکز کرد. جهت انجام حرکات ورزشی فیتنس می‌توانید از آلبوم Fittnes &Workout Vol 1  که محصول کشور آمریکا است و توسط  Various Artists با 50 قطعه ساخته شده است استفاده نمود.

موسیقی متن بازی

هم‌زمان با پیشرفت دنیای موسیقی، موسیقی متن بازی نیز دچار تغییر و دگرگونی می‌شوند. امروزه گروه‌‎های بسیار تخصصی جهت طراحی موسیقی متن بازی با یک دیگر همکاری می‌کنند. کمی قبل عرض کردیم که موسیقی تاثیر شگرفی که بر ایجاد هیجان در فیلم‌‎ها دارد و موجب علاقمندی افراد به دانلود موسیقی متن فیلم می‌شود. در بازی‎‌های یارانه‎‌ای هم موسیقی متن تقریبا همان نقش موسیقی متن فیلم را ایفا می‌کند. در سال‎‌های گذشته طراحان موسیقی بازی با قرار دادن یک قطعه تکراری در بازی فرد را برای موقعیت مختلفی که در بازی ایجاد می‌شود آماده می‌کرد؛ اما با پیشرفت دنیای بازی منجر به تغییر موسیقی متن آن نیز شد به طوریکه دیگر از قطعات تکراری برای موقعیت‌‎های مختلف استفاده نمی‌شود بلکه برای موقعیت‎‌هایی چون رویارویی با دشمن و موقعیت‎‌های خطر آفرین نوع موسیقی متناسب با فضایی که گیمر در آن قرار گرفته عوض می‌شود و گیمر را بیشتر در دنیای بازی غرق می‌کند. اما بخش دیگری که در موسیقی بازی‎‌ها وجود دارد نوع موسیقی در هنگام برد و باخت است هنگام برد بازی نوعی موسیقی تشویق کننده و در هنگام باخت موسیقی ناامید کننده پخش می‌شود. خوب است بدانید که موسیقی بازی‎‌ها می‌بایست از خلاقیت و کیفیت خوبی برخوردار باشند تا تاثیر مورد نیاز را بر گیمر بگذارند.

موسیقی متن بازیbattlefield 4

از آنجایی که بتلفید یک بازی اکشن محسوب می‌شود پس می‌بایست موسیقی متن کاملا  متناسب با این فضا را داشته باشد و سبب ترشح آدرنالین در بدن گیمر شود. موسیقی بتلفید توسط Johan Skugge در سال 2013 و با 17 قطعه ساخته شده است.

موسیقی متن سوپر ماریو ادیسه

این بازی در ژانر ماجراجویی تولید شده است. بنابراین موسیقی که کنجکاوی را تحریک کند مناسب این بازی می‌باشد از این رو Naato Kubo  موسیقی متن این بازی را متناسب با نوع محتوای آن در 136 قطعه در سال2017 ساخته است.

دانلود آهنگ های بازی فیفا 21

علاوه بر بازی‌‎های اکشن و ماجراجویانه، بازی فوتبال نیز نیازمند موسیقی تخصصی جهت افزایش هیجان در گیمرها می‎‌باشد. این آهنگ‎‌ها گاه آنقدر جذاب هستند که می‌توان آن‎‌ها را به صورت جداگانه دانلود کرد و گوش دادن به آن لذت برد. موسیقی متن بازی فیفا 21 که سری 28 بازی‎‌های فیفا است، توسط  Various Artist درسال 2020 ساخته شده است و می‌توان آن‌ها را دانلود کرد و از شنیدنشان لذت برد. خوب است بدانید در فیفا 21 لیست جدیدی از آهنگ‎‌های پس از گل ارائه شده است.

خوشبختانه امروزه سایت‎‌های مخصوص برای علاقمندان به دانلود موسیقی متن فیلم و یا دانلود آهنگ‎‌های بی کلام و... به وجود آمده است. سایت گلچین موزیک با ارائه موسیقی متن فیلم و بازی در جلب رضایت دوست داران موسیقی تلاش می‌کند. در این سایت علاوه بر اینکه می‌توانید موسیقی متن دلخواه خود را بیابید، می‌توانید به دانلود آهنگ‌‎های برتر نیز بپردازید. از مزیت‌های خوب سایت گلچین موزیک می‌توان به دسته بندی کردن تمامی آهنگ‌‎ها و دسترسی آسان به موسیقی دلخواه را ذکر کرد. برای مراجعه به سایت گلچین موزیک می‌توانید از آدرس  golchinmusics.ir استفاده نمایید.