نایب رئیس مجلس با تاکید بر ضرورت محدودسازی فعالیت‌ها در خیز بیماری کرونا، خواستار تبعیت مردم از اصول بهداشتی و همچنین عدم حضور آنها در تجمعات و خصوصا دورهمی‌ها شد.

توصیه‌های کرونایی نائب رئیس مجلس به مردم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای تعطیلی مشاغل غیرضرور در جریان اوج‌گیری مجدد کرونا اظهار کرد: همه‌گیری کرونا چالش‌های بزرگی را در ابعاد مختلف ایجاد کرد و در همین راستا با دستورالعمل‌های موجود برای محدودسازی کشور در رنگ‌بندی‌ها، حوزه اقتصادی کشور و به تبع آن اصناف دستخوش مشکلات عدیده‌ای شدند. رنگ‌بندی‌های فعلی از فرمول‌هایی تبعیت می‌کند که کارشناسان وزارت بهداشت متولی آن هستند و طراحی چنین الگویی ریشه علمی و آماری داشته و در نهایت بومی سازی شده است.

وی افزود: ما در طول پاندمی کووید ۱۹ شاهد آن بودیم، که دستورالعمل‌ها به تدریج با تحقیقات و بررسی‌های بیشتر به روز رسانی و تغییر یافته و در خصوص چنین تقسیم‌بندی‌هایی می‌توان با بررسی بیشتر، مشاغل را در قالب طرح‌هایی در جهت کاهش آسیب اقتصادی هدایت کرد. می‌توان مشاغل را بر اساس کم‌خطر و پرخطر با عوامل تاثیرگذار در نشر بیماری تعریف و دستورالعمل‌های فعلی را مورد بازنگری قرار داد. طرح‌هایی همچون مشاغل دوستدار شهر سالم و یا دوستدار سلامت می‌تواند تحولی در بحث رنگ‌بندی‌ها ایجاد کند.

این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: یادآوری می‌شود، در خیز بیماری، محدودسازی فعالیت‌ها ضروری به نظر می‌رسد و در کنترل تشدید بحران کمک‌کننده بوده و نیاز به همنوایی دولت و مردم دارد. تشدید محدودیت‌ها در چنین مقاطع زمانی نیز قاعده‌مند است.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: در پایان با توجه به موج جدید بیماری در کشور که سوش جدید ویروس در حال چرخش است، از همه هموطنان گرامی خواستار تبعیت از اصول بهداشتی بوده و با عدم حضور در تجمعات به هر شکل ممکن خصوصا دورهمی‌ها که بیشترین نقش را داشته، خادمین خود را در کنترل این موج یاری کنند.