با گذشت حدود هفت ماه از توافق ننگین سازش میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی هر روز خبری از خیانت سران عرب سازشکار علیه مسلمانان و جبهه مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی منتشر می شود.

افشای برگی دیگر از خیانت امارات علیه حزب الله
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

۲۵ شهریور ماه سال گذشته (۱۳۹۹) بود که سران دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس یعنی امارات و بحرین با زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی و دینی و پشت کردن به آرمان های مردم فلسطین و مسلمانان در کاخ سفید، با دلالی "دونالد ترامپ" رییس جمهور سابق آمریکا، توافق سازش با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی امضا کردند و صفحه دیگری از خیانت اعراب سازشکار علیه فلسطینیان و مسلمانان در صفحه تاریخ رقم خورد. البته تاریخ خیانت اعراب سازشکار کتاب قطوری است که از صدر اسلام تاکنون ادامه داشته است و هر روز صفحه جدیدی بر آن اضافه می شود.

در سال های اخیر و قبل از امضای توافق نامه سازش میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی همواره اخباری از رابطه برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی فاش می شد، ولی این کشورها همواره بر آن سرپوش می گذاشتند. جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه حزب الله و مردم لبنان در سال ۲۰۰۶ فقط یک نمونه بارز همگرایی عرب های سازشکار با رژیم صهیونیستی است؛ جنگی که سران کشورهایی همچون عربستان، امارات و بحرین به همراه شماری از مقامات دینی خود به جای حمایت از حزب الله، برای پیروزی ارتش صهیونیستی در مساجد و مراکز دینی خود دعا می کردند و به واقع پشت رژیم صهیونیستی ایستادند، ولی نتیجه خواست آنها نشد و با یاری خدا و حماسه رزمندگان حزب الله، این جنگ با شکست خفت بار رژیم صهیونیستی و پیروزی حزب الله و مردم لبنان به پایان رسید، شکستی که خفت دوباره صهیونیست ها و سران کشورهای عرب سازشکار را نشان داد.

این شکست و شکست سال ۲۰۰۰ ارتش صهیونستی از حزب الله لبنان که منجر به خروج اشغالگران صهیونیست از خاک لبنان پس از ۱۸ سال شد، همواره موجب رنجش صهیونیست ها و عرب های سازشکار بوده است و به همین دلیل سران برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس همچون عربستان، امارات و بحرین طی سال های اخیر از هیچ کاری علیه حزب الله و جبهه مقاومت ضدصهیونیستی در راستای کسب رضایت صهیونیست ها فروگذاری نکرده اند.

یکی از مهم ترین کارهایی که مقامات کشور امارات علیه لبنانی ها و به زعم خود علیه حزب الله پس از شکست ارتش رژیم صهیونیستی انجام دادند، اخراج دهها شرکت تجاری لبنانی از امارات در سال ۱۳۸۸ بود و از این تاریخ به بعد نیز سران امارات هیچ اجازه ای به لبنانی ها به دلیل واهی ارتباط با حزب الله در این مستعمره صهیونیست ها ندادند، چرا که معتقدند حزب الله از این شرکت ها برای کسب درآمد استفاده می کند و به صهیونیست ها ضربه می زند.

اسناد و شواهد موجود نشان می دهد که سران امارات در دو دهه اخیر همواره در راستای منافع صهیونیست ها، علیه حزب الله اقدام کرده اند. در آخرین سندی که منتشر شده یک مقام اماراتی بر همکاری مستمر ابوظبی با تل آویو علیه حزب الله تاکید کرده است.

  «محمد حمد الکویتی» رئیس امنیت سایبری امارات چهارشنبه گذشته در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اذعان کرد که امارات با اسراییل علیه بزرگ‌ترین گروه مقاومت در منطقه یعنی حزب‌الله، همکاری اطلاعاتی دارد.

الکویتی با تصریح بر روابط گسترده بین ابوظبی و تل آویو در «تبادل اطلاعاتی عالی»، از جمله این همکاری‌ها را در راستای حملات سایبری سال گذشته دانسته که اسراییل آن را به حزب‌الله منتسب کرده است.

پاییز سال گذشته روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» که گفته می‌شود نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است، از همدستی برخی کشورهای عربی خلیج فارس با تل‌آویو علیه حزب‌الله خبر داده بود. اسرائیل هیوم آبان ماه ۱۳۹۹ نوشته بود، در ماههای اخیر چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس به دنبال سازش با تل‌آویو، در خصوص تروریستی معرفی کردن حزب‌الله تلاش‌های مشترکی انجام داده‌اند.

طبق گزارش هاآرتص، رئیس امنیت سایبری امارات گفته، «اسرائیل و امارات در خصوص فعالیت‌های سایبری حزب‌الله در چارچوب رشد همکاری میان ابوظبی و تل‌آویو تبادل اطلاعاتی دارند».

این مقام اماراتی مدعی شده که حملات سایبری اخیری که به اسراییل شده، مشابه آن به امارات هم شده و به ادعای او، گروهی وابسته به حزب‌الله با استفاده از برنامه‌ها و فناوری‌های مرتبط با هکرهایی که به زعم او با ایران مرتبط است، به سرورهایی در آمریکا، انگلیس، مصر، اردن، لبنان و اسراییل و بخش‌هایی از کرانه باختری نفوذ کرده‌ است.

این مقام اماراتی همچنین گفته که «با شریک اسرائیلی تبادل‌های بیشتری در حال انجام است که اجازه می‌دهد در این خصوص، همکاری بیشتری انجام شود». الکویتی پیشتر هم به رسانه‌ها گفته بود که ابوظبی و تل‌آویو قبل از اعلام عادی‌سازی روابط و سازش با هم ارتباط  داشته‌اند و امارات از فناوری‌های اسرائیلی استفاده کرده است.

البته سران عربستان به ویژه ولیعهد این کشور هم دست کمی از سران امارات در خیانت به مسلمانان و جبهه مقاومت اسلامی ندارند. بازداشت بی دلیل نماینده جنبش اسلامی فلسطین و فرزند او و ۶۰ نفر دیگر در همین رابطه در عربستان که یکسال از آن می گذرد، فقط قسمت کوچکی از خیانت آل سعود در حق جبهه مقاومت اسلامی و فلسطینیان بشمار می رود.    

پس از جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶، سید "حسن نصرالله" دبیر کل حزب‌الله در چند سخنرانی خود، فاش کرده بود که حزب‌الله اطلاعاتی مبنی بر آن دارد که برخی کشورهای عربی (حاشیه خلیج فارس) در این جنگ نه تنها با رژیم صهیونیستی همکاری کرده‌اند، بلکه برخی آمریکا و این رژیم را تحریک کرده‌اند تا ضمن حمله به لبنان، جنبش حزب‌الله را نابود کند.

متاسفانه هر روز که از قرار داد سازش میان رژیم صهیونیستی با دو کشور کوچک عربی حاشیه خلیج فارس یعنی امارات و بحرین می گذرد، ابعاد خیانت سران این کشورهای عربی و همچنین عربستان علیه گروه های مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی و مسلمانان بیشتر افشا می شود.

نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که هم اکنون شاید سران سازشکار عرب متوجه خیانتی که در حق مسلمانان و گروه های مقاومت اسلامی همچون حزب الله کرده اند و نتیجه آن نباشند، ولی در آینده ای نه چندان دور، آتش این خیانت و فتنه دامن ناپاک آنها را خواهد گرفت و دوباره نام آنها را در یکی دیگر از صفحات تاریخ خائنان ثبت خواهد کرد.