ایسنا/ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری موضع دولت روسیه را درباره روند مذاکرات احیای برجام، بیان کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از پایگاه خبری اردوپوینت، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنج شنبه درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای(برجام) در وین گفت: در کل از پیشرفت احیای برجام در چارچوب رایزنی ها میان شرکای فعلی توافق و نمایندگان آمریکا راضی هستیم. 
زاخارووا تاکید کرد که درباره تجدید نظر در برجام در مذاکرات وین گفت و گویی انجام نمی شود و این تصدیق می کند که توافق هسته ای نمی تواند جایگزینی داشته باشد.

در دو هفته اخیر، مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته ای از طریق بازگشت دوجانبه تهران-واشنگتن به پایبندی کامل به توافق هسته ای در وین جریان داشته است. 
مشارکت کنندگان در این مذاکرات، کیفیت روند آن را به طور کلی سازنده و جامع تلقی کرده اند اما معتقدند با وجود پیشرفت‌هایی که حاصل شده، هنوز فعالیت مشترک بیشتری از سوی اعضای کمیسیون مشترک و آمریکا برای تحقق احیای توافق لازم است. 
با وجود حضور آمریکا در وین در طول مذاکرات کمیسیون مشترک برجام، مذاکرات مستقیم و غیر مستقیمی تاکنون میان ایران و آمریکا انجام نشده است. 
کارگروه های کمیسیون مشترک برجام در حال بررسی راهکارهای موجود برای لغو تحریم های آمریکا و بازگردانی اقدامات جبرانی ایران به حالت قبل در راستای بازگشت دوجانبه به توافق هسته‌ای و احیای آن هستند.