نماینده مردم چابهار درمجلس از کلید خوردن طرح سوال خود از زنگنه وزیر نفت درباره عدم اجرای تعهدات این وزارتخانه خبر داد.

سوال نماینده چابهار از وزیر نفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از طرح سوال خود از بیژن زنگنه وزیر نفت خبر دادو گفت: این سوال تقدیم هیئت رئیسه شده و در نوبت اعلام وصول در جلسه علنی قرار دارد.

وی با بیان اینکه عدم اجرای تعهدات وزارت نفت در گاز رسانی به جنوب استان سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین محورهای سوال بنده از آقای زنگنه است، افزود:به طور کلی وزارت نفت به هیچ یک از تعهدات خود به ویژه در جنوب استان سیستان و بلوچستان داشته عمل نکرده و یک متر لوله گذاری گاز در 5 شهرستان حوزه انتخابیه بنده انجام نشده است.

نماینده مردم چابهار در مجلس با اشاره به جایگاه ویژه چابهار و پهنه سواحل مکران، ادامه داد:در این سواحل طرح های توسعه‌ای متعددی در حال شکل گیری است که تمام آنها مستلزم گاز رسانی است اما با این رویکرد، اجرایی شدن این پروژه‌ها سال های زیادی نیاز به زمان دارد. 

معین الدین سعیدی با تاکید بر اینکه آقای زنگنه باید طبق وعده و قولی که داده حوزه چابهار را  در اولویت قرار می‌داد، گفت: اما متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده بنابراین بنده در جایگاه نماینده  و در راستای وظایف نظارتی خود طرح سوالی را از زنگنه وزیر نفت تهیه و تدوین و به هیئت رئیسه قوه مقننه ارائه کرده‌ام.

به گزارش تسنیم، طبق ماده 207 آیین‌نامه داخلی مجلس، هر نماینده می‌تواند راجع به مسائل داخلی و خارجی کشور از وزیر مسئول درباره وظایف او سؤال نماید. سؤال باید کتبی و صریح بوده و در فرم مخصوص که هیأت رئیسه تهیه می‌نماید توسط نماینده تنظیم و به هیأت رئیسه تسلیم شود.هیأت رئیسه موظف است سؤال را فوری به کمیسیون تخصصی ذی‌ربط ارسال نماید.

کمیسیون موظف است حداکثر ظرف پانزده ‌روز پس از وصول سؤال، جلسه‌ای با حضور وزیر و سؤال‌کننده تشکیل دهد و با استماع نظرات سؤال‌کننده و وزیر و بررسی‌های لازم، به موضوع رسیدگی کند.

چنانچه سؤال‌کننده، توضیحات وزیر را قانع‌کننده نداند، کمیسیون با تعیین قلمرو «ملی» یا «منطقه‌ای» سؤال، بلافاصله نسبت به ارجاع سؤال ملی به هیأت رئیسه جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی اقدام می‌نماید.