لو رفتن فایل صوتی مصاحبه ظریف در شبکه ایران اینترنشینال بمب خبری بود که همه را شوکه کرد به طوری که از همان ساعات اولیه پخش آن واکنش های زیادی را در پی داشت.

شوک ظریف؛ فایل صوتی که طوفان به پا کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آشنا مشاور روحانی: انشالله این سو نیت و کید احتمالی به خودشان برگردد

مهدی نصیری سردبیر سابق روزنامه کیهان: معضل حاکمیت دوگانه  کشور را در لبه پرتگاه قرار داده

صوت ظریف بار دیگر از معضل حاکمیت دوگانه ناشی از نزاع بین نهادهای "انتخابی" و "انتصابی" که تنش و اصطکاک بین آنها، ملت را لِه و کشور را در لبه پرتگاه قرار داده، پرده برداشت.

جلیل رحیم جهان آبادی نماینده اصلاح طلب مجلس

ظریف بارها به صراحت گفته است که کاندیدای ریاست جمهوری نیست، پس انتشار فایل مصاحبه بسیار مهم وی ربطی به انتخابات ندارد و با هدف ضربه زدن به مذاکرات وین و استیضاح رئیس دستگاه دیپلماسی و تکمیل کننده تخریب های اخیر در نطنز و سایر آسیب ها به منافع ملی ماست هشیار باشیم !

محمد علی ابطحی: انتشار فایل ظریف کاری مثل دزدیدن اسناد هسته ای توسط اسرائیل است

واکنش دختر شهید رکن‌آبادی به صحبت‌های ظریف درمورد پدرش 

وزیر ارشاد دولت اصلاحات: ترتیب این مصاحبه ها را می دهید به فکر حفاظت اسناد هم باشید. تدبیر!

خطیب‌زاده: آن چه از ظریف منتشر شد یک گفتگوی محرمانه‌ای در داخل دولت بود!

سخنگوی وزارت خارجه درباره این اتفاق گفت: آن‌چه منتشر شده به هیچ‌وجه از ابتدا یک مصاحبه نبود و قرار هم نبود مصاحبه باشد و یک گفت‌وگوی رسانه‌ای نبود. یک گفت‌وگو در چارچوب گفت‌وگوهای معمول و محرمانه‌ای است که در داخل دولت انجام می‌شود. 

توافق دوجانبه برای حفظ محرمانگی بوده است. وزارت خارجه در انتخاب تیم مذاکره کننده، عوامل و نگهداری فایل‌ها هیچ نقشی نداشته و اینکه چه کسانی چگونه و چرا چنین کرده‌اند، نمی‌دانیم. آن‌چه ظریف گفته باید به صورت کلی دیده شود و گزینشی نباشد. یک امر غیرقانونی اتفاق افتاده و مجاری آن باید بررسی کنند.

 عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس: سلیمانی در میدان با دشمنی جنگید که شما در خیابان های ژنو با صاحب آن مشغول پیاده روی بودید.