جنبش اسلامی فلسطین حماس از مقاومت فلسطین در غزه خواست هر لحظه دست به سلاح باشد و موشک‌های خود را آماده کنند و برای حمله به اهداف و مواضع دشمن و تاسیسات نظامی و حیاتی آن در آماده‌باش کامل باشند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جنبش جهاد اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار فراخوانی نوشت: «ما از مقاومت خود می خواهیم موشک‌های خود را برای هدف گیری مراکز و تأسیسات دشمن آماده کند».

این بیانیه همچنین «خواستار همبستگی بیش از بیش و تسریع در تشکیل فرماندهی میدانی یکپارچه و تجمع فلسطینی‌ها در محله قدیمی شهر قدس و دروازه‌های مسجد الاقصی و تأکید بر اقامه نماز در آن شد».

جنبش حماس در این فراخوان تاکید می‌کند: «از مردم خود در شهرهای کرانه باختری و داخل فلسطین می خواهیم، عزم خود را برای رفتن به مسجد الاقصی جزم کنند». 

همچنین این جنبش خواستار «تسریع در تشکیل کمیته های نگهبانی شبانه در سرتاسر مناطق فلسطینی شد و از فلسطینی‌ها خواست مراقب نفوذ شهرک نشینان به روستاها و اردوگاه‌های دور افتاده باشند».

حماس همچنین خواستار ادامه هراس افکنی شبانه در شهرک‌های صهیونیست نشین و مناطق نزدیک به این شهرک‌ها شد و از مقاومت فلسطینی شجاع در نوار غزه خواست همچنان انگشتش روی ماشه باشد.

این جنبش همچنین از مقاومت فلسطینی خواست موشک‌های خود را برای هدف گرفتن مراکز و تأسیسات دشمن در بالاترین سطح آمادگی نگهدارند.

متن کامل بیانیه حماس در رابطه با خیزش ساکنان قدس علیه اشغالگران اسرائیلی

ـ تقویت همبستگی و وحدت بین گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه فلسطین در میدان نبرد با دشمن و شتاب در تشکیل یک رهبری میدان واحد و یکپارچه.

ـ ادامه تجمعات در بخش قدیمی قدس و مقابل دروازه‌های آن و تلاش برای اقامه تمامی نمازها به ویژه نمازهای صبح، عشا و تراویح در مسجد الاقصی و محوطه‌های آن.

ـ از ساکنان کرانه باختری می‌خواهیم عازم مسجد الاقصی شوند و نمازهای خود را مقابل ایست‌بازرسی‌های رژیم صهیونیستی که مانعی بر سر راه رسیدن به قدس است، اقامه کنند.

ـ بر ضرورت تسریع در تشکیل کمیته‌های حراست شبانه در تمامی مناطق فلسطینی‌نشین تاکید داریم و از عموم فلسطینیان می‌خواهیم مراقب توطئه‌های شهرک‌نشینان اسرائیلی از طریق حمله به روستاها و اردوگاه‌های دورافتاده فلسطینی باشند.

ـ فعالیت‌های شبانه فلسطینیان در مناطق مجاور شهرک‌های صهیونیستی و جاده‌های منتهی به آن برای ایجاد رعب و وحشت در دل آنان باید ادامه داشته باشد تا آن‌ها تاوان تجاوزات و جنایات خود را پس بدهند.

ـ از مقامت قهرمان فلسطین در نوار غزه می‌خواهیم هر لحظه دست به سلاح باشد و موشک‌های خود را آماده کند و برای حمله به اهداف و مواضع دشمن و تاسیسات نظامی و حیاتی آن در آماده‌باش کامل باشد.

ـ از ملت فلسطین در خارج و تمامی آزادگان امت اسلامی و عربی دعوت می‌کنیم به هر شیوه‌ای که ممکن است، با خیزش مردمی ساکنان قدس اعلام همبستگی کنند تا به دشمن ثابت شود که آن‌ها تنها نیستند و پیام قاطع امت به عادی‌کنندگان روابط با دشمنان و سران و دولت‌هایی که در توطئه علیه این ملت شریک هستند، برسد و آن‌ها به راه درست و صحیح بازگردند.

-با صدای بلند اعلام می‌کنیم که قدس کانون مبارزات آزادگان باقی خواهد ماند و عامل علو شأن یا پستی و حقارت خواهد بود، اینگونه که منزلت ناصرانش را بالا می‌برد و توطئه‌گران و افراد پست و ذلیل را حقیرتر می‌نماید.