فرمانده ستاد امور افسران وابسته به ارتش دولت مستعفی در حمله موشکی بامداد امروز به مقر وزارت دفاع وابسته به دولت مستعفی یمن کشته شد.

حمله موشکی به مقر وزارت دفاع دولت هادی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سرتیپ ستاد «عبدالغنی سلمان» فرمانده ستاد امور افسران وابسته به ارتش دولت مستعفی بامداد امروز (چهارشنبه) در حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه «صحن الجن» کشته شد.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، یگان موشکی ارتش یمن بامداد امروز مقر وزارت دفاع دولت مستعفی در شهر مأرب را به هنگام نشست فرماندهان عالی‌رتبه با موشکی بالستیک هدف قرار داد. در این نشست سرلشگر «محمد المقدشی» وزیر دفاع دولت مستعفی نیز حضور داشت اما جان سالم به در برد.

المیادین در ادامه نوشت که همزمان تلاش شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی برای بازپس‌گیری منطقه «الطلعة الحمراء» در نزدیکی مأرب نیز علی‌رغم پشتیبانی هوایی جنگنده‌های سعودی، با شکست مواجه شده و تعداد زیادی از آن‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

وبگاه یمنی الشارع نیز نوشته است که این حمله موشکی در ساعت یک و نیم بامداد چهارشنبه رخ داد و  علاوه بر «عبدالغنی سلمان» تعداد دیگری از فرماندهان عالی‌رتبه دولت مستعفی نیز کشته شده‌اند.

دو روز پیش نیز سرهنگ «عبدالله الحاضری» مدیر امور قضایی ارتش وابسته به دولت مستعفی در اطراف مأرب کشته شد.

«سمیر النمری» خبرنگار شبکه الجزیره روز دوشنبه در گزارشی، تسلط نیروهای ارتش و انصارالله یمن به شهر مأرب را حتمی دانست و گفت که هرکسی غیر از این را بگوید دروغ گفته است.

او که در برنامه زنده خبری گزارش می‌کرد، گفت که منصورهادی و معاونش و نخست‌وزیر دغدغه‌ای جز فروش نفت و تقسیم درآمد حاصل شده را ندارند و در هتل‌های ریاض نشسته و هر از گاهی پیام تسلیت برای کشته شدن یکی از فرماندهان خود در مأرب ارسال می‌کنند.