یک سخنگوی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه (امروز) ضمن تاکید بر تشدید شدن تلاش‌ها برای احیای برجام، درباره انتخابات سراسری در فلسطین اظهارنظر و از مواضع رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

اروپا: تلاش‌ها برای احیای برجام، تشدید شده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

منابع رسانه‌ای از قبیل «العربیه» در خبری فوری، نقل و قولی از یک سخنگوی اتحادیه اروپا درباره توافق هسته‌ای ایران (برجام) منتشر کردند.

طبق گزارش‌ها، این سخنگوی اتحادیه اروپا تاکید کرد که تلاش‌ها به منظور موفق کردن احیای توافق هسته‌ای ایران تشدید شده است.

اظهارنظر این مقام اتحادیه اروپا درباره تشدید تلاش‌ها به منظور احیای برجام در شرایطی انجام شده که رایزنی‌ها در وین پایتخت اتریش درباره شرایط لازم برای احیای این توافق ادامه دارد.

صبح روز پنجشنبه (نهم اردیبهشت) در خبرهاامده بود که گفت‌وگوهای ایران و گروه ۱+۴ با ادامه جلسات کارگروه‌های کارشناسی در سه حوزه لغو تحریم‌ها، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی ‌در وین در جریان است.

دور اول نشست کمیسیون مشترک برجام بعد از ظهر سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه در گرندهتل شهر وین برگزار و حاضران تصمیم به تسریع روند گفت‌وگوها گرفته و توافق کردند که فعالیت گروه‌های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد. همچنین تصمیم گرفته شد که گروه کارشناسی سوم با عنوان «گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی» با هدف گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل شود.

بر همین اساس، گفت‌وگوهای ایران و گروه ۱+۴ با ادامه جلسات کارگروه‌های کارشناسی در سه حوزه تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی ‌در وین در جریان است. روز چهارشنبه (هشتم اردیبهشت ماه) نیز دو کارگروه هسته‌ای و تحریم کار بر روی متون را ادامه داده و کارگروه کارشناسی ترتیبات اجرایی نیز برای نخستین بار تشکیل جلسه داد.

به گزارش العربیه، سخنگوی اتحادیه اروپا درباره انتخابات سراسری فلسطین هم صحبت و از مواضع رژیم صهیونیستی درباره این انتخابات انتقاد کرد.

به گفته این مقام اروپایی، رژیم صهیونیستی درخواست اتحادیه اروپا برای حمایت از برگزاری انتخابات در قدس شرقی را نادیده گرفت.

در هفته‌های اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی درباره احتمال تعویق انتخابات فلسطین با توجه به ادامه کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی برای برگزاری آن در قدس مطرح شده است.

مقام‌های تشکیلات خودگردان و همچنین سران جنبش مقاومت فلسطین (حماس) بر لزوم برگزاری این انتخابات در قدس تاکید کرده‌اند.

«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اواخر دی‌ماه گذشته، موعد برگزاری انتخابات پارلمانی (مجلس قانونگذاری) پس از ۱۵ سال وقفه وانتخابات ریاستی پس از ۱۶ سال وقفه و انتخابات شورای ملی را تعیین کرد.

طبق حکم او مقرر شد که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه می ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار شود اما در روزهای اخیر احتمال تعلیق انتخابات قوت گرفته است.