رژیم صهیونیستی ایام سختی را می‌گذراند. در 2 هفته گذشته چندین آتش سوزی و انفجار در تاسیسات موشکی «تومر»، پالایشگاه «حیفا» و فرودگاه «بن گوریون» اتفاق افتاده و به تاسیس

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ات اتمی «دیمونا» نیز حمله موشکی شده است. رژیم صهیونیستی هم برای کنترل افکار عمومی و حفظ پرستیژ هم که شده، همه این مسائل را «حادثه عادی» جا زده اما بسیاری از کارشناسان معتقدند این مسائل، نتیجه حملات خرابکارانه این رژیم در منطقه است!

حمله سایبری

رسانه‌های این رژیم از موج جدید حملات سایبری در فلسطین اشغالی خبر داده‌اند. وبگاه «مارکر» و پایگاه صهیونیستی «جی‌.ان.‌اس» گزارش داده‌اند که موج جدید حملات، چندین شرکت از جمله شرکت لجستیکی «وریتاس» و «Match Retail» را هدف قرار‌داده‌اند. طبق گزارش فارس، پایگاه «مارکر» گزارش داده از این دو شرکت اطلاعات زیادی به سرقت رفته؛ از شرکت Match نزدیک به ۱۱۰ گیگابایت و از وریتاس ۹ گیگابایت اطلاعات در اختیار هکرها قرار گرفته است. رسانه‌ها همچنین گزارش داده‌اند عامل این حملات گروهی جدید است که خود را «نت‌ورم» معرفی می‌کند. این گروه با ارسال ضرب‌الاجلی به شرکت‌هایی که هدف حملات قرار گرفته‌اند خواستار پرداخت صدها هزار دلار برای جلوگیری از انتشار علنی اطلاعات شرکت‌ها شده‌اند. با وجود این، کارشناسان مسائل امنیت سایبری می‌گویند بعید است این حملات، رویدادهایی معمول برای باج‌خواهی باشند و احتمالا هدف آنها «تحقیر اسرائیل» است. این کارشناسان می‌گویند عامل اصلی حملات ایران است.

آتش سوزی در دانشگاه

همچنین رسانه‌های صهیونیستی غروب یکشنبه به وقت تهران از وقوع آتش سوزی در یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های عبری رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی خبر دادند. به نوشته روزنامه «جروزالم پست» دانشگاه عبری زبان اورشلیم (قدس) اعلام کرده این آتش سوزی در محوطه دانشگاه و در کنار ساختمان‌های آموزشی رخ داده است. دانشگاه یاد شده در بیانیه خود از دانشجویان ساکن ساختمان‌های اطراف خواسته از مکان‌های مستقر خارج نشوند، زیرا پلیس و نیروهای آتش‌نشانی در حال انجام عملیات لازم هستند.

رسوایی فایل صوتی

همزمان کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش داده که «آیلت شاکد» وزیر دادگستری پیشین این رژیم در اظهاراتی درز داده شده، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی و «سارا نتانیاهو» همسر او را «دیکتاتور» می‌خواند. بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم»، این اظهارات در یک فایل صوتی درز شده از وزیر دادگستری پیشین این رژیم بیان شده که با یک فرد در حال صحبت است و می‌گوید: «نتانیاهو می‌خواهد ادامه دهد و در قدرت باقی بماند. او و همسرش شهوت حکومت و قدرت دارند. آنها مانند دیکتاتور و ستمگران هستند».

صهیونیست‌های آپارتاید

از سوی دیگر، موسسه حقوق بشری «یورو مانیتور» مستقر در سوئیس هم دوشنبه علیه این رژیم موضع بدی گرفت تا فشارها علیه آن بیش از پیش بیشتر شود. این موسسه اعلام کرده که رژیم صهیونیستی رژیمی آپارتاید است که پس از تصویب برنامه‌های ساخت ۴۹۸۲ واحد مسکونی جدید، ۳۱ باب خانه و ۲۷ تاسیسات فلسطینیان را تخریب کرده است. به نوشته وبگاه «اسکوپ» به نقل از موسسه یورو مانیتور، رژیم صهیونیستی در طول چهار ماه گذشته ضمن ساخت هزاران واحد مسکونی در شرق قدس اشغالی، سیاست تخریب خانه‌ها، تاسیسات فلسطینیان و بیرون راندن فلسطینیان از محله‌ها را تشدید کرده است. هدف چنین رفتاری تداوم تبعیض نژادی و از بین بردن حضور اعراب فلسطین در این شهر است. موسسه یورو مانیتور اعلام کرده که در چهار ماه نخست سال جاری میلادی، ۸۶ مورد تخلف مربوط به تخریب منازل فلسطینیان توسط نیروهای صهیونیستی در شرق قدس اشغالی انجام شده است. نیروهای صهیونیستی از ابتدای سال جاری ۳۱ خانه را تخریب کرده‌اند. این در حالی است که نیروهای صهیونیستی ده‌ها خانواده فلسطینی از جمله زنان و کودکان را آواره کرده و آنها را بی‌خانمان کرده‌اند.

جنگ داخلی

«آونر بن زاکن» استاد دانشگاه و تحلیلگر صهیونیست با بررسی وضعیتی که گوشه‌ای از آن در بالا بررسی شد تأکید کرده که رژیم صهیونیستی با بحران تاریخی روبه‌روست و فقط با تغییر نظام انتخاباتی می‌توان آن را حل کرد. «زاکن» با انتشار یادداشتی در روزنامه عبری «معاریو» تأکید کرد، علت بحران در رژیم صهیونیستی، عدم توافق بین اقشار مختلف این رژیم است و به همین دلیل باید مؤسسات حکومتی، تغییرات ساختاری داشته باشند...در چهار دوره انتخاباتی که اخیرا برگزار شد، دو پدیده عجیب بروز کرده است؛ نخست اینکه هیچ سیاستمدار صهیونیستی اشاره‌ای به عدم کارکرد سیستم انتخاباتی نکرد. دوم اینکه، بیش از دو سال است که دو فراکسیون سیاسی اصلی، درگیری بدون برنده‌ای دارند. زاکن خاطر نشان کرد: «به همین دلیل، مشکلات عمیقی در جریان تبلیغات انتخاباتی اخیر اسرائیل به وجود آمد و در کنار بحران کرونا، ما را به جنگ داخلی بین اسرائیلی‌ها سوق داده است».