عضو مجلس خبرگان رهبری درباره وعده‌های فریبنده و بدون پشتوانه فکری داوطلبان، گفت: ممکن است فردی برای انتخابات شوراهای شهر و روستا داوطلب ‌شود و شعارهایی در قواره ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس بدهد که باید از این اقدام پرهیزکند.

عضو مجلس خبرگان: داوطلبان در حد توان خود وعده دهند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جواد مجتهد شبستری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره فرمایش‌های رهبر انقلاب اسلامی درباره انتخابات در روز نوزدهم ماه مبارک رمضان، گفت: هر اقدامی که امروز از سوی هر شخصی منجر به دلسردی مردم از حضور در انتخابات و مشارکت پای صندوق شود خیانت و هر اقدامی که موجب تشویق مردم به حضور و مشارکت آنها در انتخابات شود خدمت به کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری حضور در انتخابات را حقی ندانست که کسی از آن صرف نظر کند و خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات حق و وظیفه دینی و ملی است و به عنوان یک تکلیف باید در این وظیفه مشارکت داشت.

مجتهدشبستری یکی از عوامل مهم کم‌رنگ شدن نرخ مشارکت در انتخابات را مشکلات معیشتی عنوان کرد و راه حل آنرا دوری از صندوق ندانست و در ادامه افزود: راه حل مشکلات کشور حضور آگاهانه و انتخاب صحیح است.

وی تصریح کرد: انتخاب صحیح این است که مردم با حضور و مشارکت حداکثری پای صندوق رای، داوطلبی را برگزینند که دغدغه حل مشکلات و مبارزه با فساد را داشته و این را در میدان عمل هم نشان دهد و تنها اهل شعار نباشد و توانایی برطرف کردن مشکلات کشور را داشته باشد.

مجتهدشبستری با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب، دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات را گناه بزرگ توصیف کرد و گفت: هر شخصی مسوول یا غیرمسوول سخنی بیان کند و یا اقدامی انجام دهد که مردم را برای حضور در پای صندوق‌ رای بی‌انگیزه کند خواسته یا ناخواسته به کشور خیانت کرده است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، تشویق مردم به حضور پای صندوق‌ رای را خدمت به کشور عنوان و خاطرنشان کرد: هر شخصی به هر وسیله‌ای که بتواند مردم را به مشارکت در انتخابات ترغیب کند و حضور آنها را افزایش دهد در مسیر آرمان‌های امام راحل و شهدا قدم برداشته است.

وی، درباره رهنمودهای رهبر انقلاب درباره پرهیز داوطلبان از دادن وعده‌های فریبنده و بدون پشتوانه فکری، گفت: افرادی که داوطلب شده و وارد عرصه انتخابات می‌شوند از طرح شعارهای به‌ظاهر فریبنده برای جلب رای برخی از مردم که امکان تحقق ندارد یا مخالف اسلام و قانون اساسی است، پرهیز کنند.

مجتهدشبستری در ادامه درخواست که داوطلبان انتخابات برنامه‌ اجرایی، کارشناسانه و مطابق برنامه‌های کشور و اسناد بالادستی ارائه کنند.

وی با اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: گاهی ممکن است شخصی برای انتخابات شوراهای شهر و روستا داوطلب ‌شود ولی شعارهایی مطرح کند که از عهده و توان او خارج است و ارتباطی با شورای شهر و اعضای روستا ندارد بلکه در قواره ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس است که باید از این اقدام پرهیز شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: البته مردم با گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی و تجارب متعدد انتخاباتی و انتخابات‌های فراوانی که پشت سر گذاشته‌اند تا حد زیادی تشخیص می‌دهند که چه کسانی شعار می‌دهند یا در پی اهداف دیگری هستند و چه کسانی اهل عمل بوده و دغدغه حل مشکلات مردم را دارند و به دنبال این هستند که خدمتی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم انجام دهند و از سر وظیفه وارد این عرصه شده‌اند.