خانه ملت/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: صحبت غربی ها این است که همه تحریم ها را لغو نمی کنند و فقط تحریم هایی که بعد از امضای برجام اعمال شده است لغو می شود.

گمانه‌زنی نماینده مجلس از پشت پرده لغو همه تحریم‌ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به اخباری که از مذاکرات مخابره می شود، گفت: مذاکرات ایران و پنج قدرت بزرگ جهانی پیچیدگی خاص سیاسی، اقتصادی و امنیتی دارد و به این راحتی نمی توان گفت مشکل حل شده است، اظهارنظر رئیس جمهور حتما مبتنی بر اطلاعات و اخبار است ولی آن چیزی که از مذاکرات می شنویم و گزارش هایی که بیان می شود، این است که ایران با غربی ها به توافق کلی در زمینه لغو تحریم ها رسیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با این حال تا چه بخشی از تحریم ها را بخواهند لغو کنند، در چه دامنه زمانی لغو می شود، نحوه راستی آزمایی چطور خواهد بود و آیا نظارتی که مجلس می خواهد بر مسئله لغو تحریم ها اعمال کند در این توافق دیده شده یا نه، نکاتی است که نیاز به گذر زمان دارد.

وی مطرح کرد: اخبار رئیس جمهور کلی است و اگر ایشان خبری دارد باید با جزییات منتشر شود تا بدانیم توافق و رفع تحریم ها به چه نحوی است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: صحبت غربی‌ها  این است که همه تحریم ها را لغو نمی کنند و فقط تحریم‌هایی که بعد از امضای برجام اعمال شده است را لغو می کنند، اما خواسته ایران لغو همه تحریم ها، با موضوعات مختلف و لغو یکباره آنها است تا از فشار اقتصادی نجات پیدا کنیم، اما اینکه چنین توافقی حاصل می شود یا نه باید منتظر جزییات مذاکرات باشیم.