هدف از ازدواج فقط رابطه جنسی و پاسخ به غریزه جنسی نیست بلکه یکی از نتایج ازدواج آرامش جسمی و روحی است و تجربه دوست داشتن و دوست داشته شدن، و البته رابطه زناشویی هم چاشنی زندگی است تا مرتب به آن گرمی و مزه دهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

زنی را در نظر بگیرید که عقد کرده یا به خانه بخت رفته است تا او و همسرش متقابلاً به هم مهر و عشق هدیه کنند اما بعد از عقد یا عروسی کم‌کم می‌فهمد همسرش گاهی دچار جنون و اختلالات روانی می‌گردد و از حالت طبیعی خارج می‌شود و حتی گاهی جانش به خطر می‌افتد.

اگر این خانم در این وضعیت با شما مشورت کند پیشنهاد شما چیست؟ اگر خودتان در این وضعیت هستید ترجیح می‌دهید این مشکل را چطور حل کنید؟

کار منطقی و درست این است که اگر طرف مشورت قرار گرفتید و کارشناس نیستید، آن فرد را به متخصص حقوقی معرفی کنید و اگر خودتان خدای نکرده دچار چنین مشکلاتی هستید به جای پرسیدن از این یا آن، از امکانات یک سایت‌ معتبر حقوقی مانند بنیاد وکلا استفاده کنید.

مشاور حقوقی در خصوص فسخ نکاح

آیا می‌دانید طلاق تنها راه جدایی و باطل شدن عقد ازدواج نیست؟

چرا مراجعه به وکیل یا حقوقدان کاری منطقی و عاقلانه است؟ چون ممکن است بعضی پیشنهادها باعث شود فرصت قانونی از بین برود یا مشکلات قانونی بیشتر گردد یا گره آن سخت‌تر با کور شود!

در همین مثال ما، جنون یکی از عیوبی است که اگر در همسرتان مشاهده کنید، می‌توانید ازدواجتان را فسخ و باطل کنید و نیازی به طلاق گرفتن نیست.

و البته برای استفاده از فسخ نکاح، فرصت زیادی در اختیار ندارید. حق فسخ باید طبق عادت و عرف به صورت فوری استفاده گردد.

در قوانین ازدواج و طلاق و فسخ نکاح، مواردی وجود دارد که وکلا و متخصصین حقوقی خانواده از آن به خوبی مطلع هستند و می‌توانند به افراد کمک کنند.

برای اینکه با قوانین فسخ نکاح آگاهی اجمالی پیدا کنید ادامه مطلب را بخوانید.

مشاوره حقوقی تلفنی درمورد فسخ انکاح

فسخ نکاح چیست؟

فسخ نکاح به معنای باطل کردن عقد ازدواج بدون نیاز به صیغه طلاق است. این نوع برهم‌زدن نکاح فقط در مواردی است که قانون معین کرده است که غالباً بیماری‌های خاص در مردان یا زنان است.

موارد مجاز برای فسخ به سه دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول و دوم شامل مواردی اند که حق فسخ یک طرفه است و مرد یا زن می‌تواند به نفع خود استفاده کند. دسته سوم موارد مشترکی است که این حق را به طرفین ازدواج می‌دهد.

ملاک برای حق فسخ در همه این موارد، آگاهی و اطلاع از آنهاست؛ بنابر‌این اگر زوجین با علم به این عیوب به عقد رضایت دهند حق فسخ ندارند. همچنین اگر پس از مدت‌ها و سال‌ها بعد از ازدواج، از این عیوب باخبر شوند حق فسخ آنها از بین نمی‌رود.

عیوب زن برای فسخ نکاح از طرف مرد

عیوبی که اگر در زن وجود داشته باشد به مرد اجازه فسخ ازدواج می‌دهد شش مورد است:

  1. بیماری مقاربتی قَرَن (بافت سخت استخوانی یا غضروفی مانع آمیزش جنسی در آلت تناسلی).
  2. بیماری عفونی و پوستی جُذام (خوره).
  3. بیماری پوستی بَرَص (پیسی).
  4. بیماری دستگاه تناسلی زنانه اِفضاء (یکی شدن راه بول و حیض).
  5. زمین‌گیری.
  6. نابینایی از هر دو چشمم.

وکلای برتر در زمینه فسخ نکاح را با جستجو در سایت‌های فعال و با سابقه پیدا کنید و از آنها مشاوره بگیرید.

عیوب مرد برای فسخ نکاح از طرف زن

عیوبی اگر در مرد باشد بر اساس آن زن می‌تواند ازدواج را فسخ کند سه مورد است:

  1. بیماری مقاربتی عَنَن (ناتوانی برای نُعوظ آلت تناسلی)، مربوط به قبل یا بعد از عقد، به شرط  انجام ندادن حتی یکبار آمیزش جنسی.
  2. مشکل مقاربتی خِصاء (اختگی و ناتوانی در انزال و بارورسازی).
  3. مقطوع بودن آلت تناسلی به اندازه‌ای که نتواند نزدیکی کند.

 مشاوره آنلاین یا تلفنی متخصصین فسخ نکاح یکی از امکانات خوب مراکز حقوقی اینترنتی است که از طریق گوشی به راحتی و آسانی انجام می‌شود.

وکیل و مشاوره طلاق

موارد فسخ مشترک و دوطرفه

دو مورد است که اگر در مرد یا زن وجود داشته باشد همسرش می‌تواند فسخ نکاح را تقاضا کند:

  1. جنونی که مستقر و نه موقتی باشد، چه مستمر و دائمی و چه ادواری و دوره‌ای.
  2. تخلف از صفتی که شرط ازدواج بوده است: هنگامی که یکی از طرفین ازدواج ویژگی یا صفت خاصی را اظهار کند و ازدواج تحت تاثیر آن انجام شود اما پس از عقد معلوم گردد که این صفت وجود ندارد، چه در عقدنامه ذکر شده باشد و چه نشده باشد.

گاهی این کار با هدف فریب طرف مقابل رخ می‌دهد که اصطلاحاً به آن تدلیس می‌گویند.

نکته آخر اینکه برای فسخ نکاح مانند طلاق لازم است به دادگاه مراجعه شود و پس از رای دادگاه باید در مهلت قانونی در دفترخانه رسمی ثبت شود.

همچنین چون فسخ نکاح بر اساس عارضه‌های بدنی و روانی یا وجود صفت یا تدلیس انجام می‌گردد، متقاضیان آن، تنظیم دادخواست، پیگیری و حضور در مراحل اداری و قضایی را به وکیل باتجربه واگذار می‌کنند که اکنون جستجو و انتخاب آن از طریق اینترنت خیلی آسان شده است.