یک کاندیدای انتخابات 1400 گفت: هیچ وقت به طور عام از فیلترینگ دفاع نکردم. من با تغییر فضای مجازی و فیلترینگ مخالف هستم.

کاندیدای انتخابات 1400: هیچ وقت به طور عام از فیلترینگ دفاع نکردم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ابوالحسن فیروز آبادی، کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری، در جمع خبرنگاران گفت: هیچ وقت به طور عام از فیلترینگ دفاع نکردم. من با تغییر فضای مجازی و فیلترینگ مخالف هستم. باید در فضای مجازی همانند فضای واقعی حدود و قلمرو مشخصی را به عنوان ایران و ایرانیت داشته باشیم.

او افزود: در مورد فیلتر اینستاگرام عرض کردم تا زمانی که خدمتی مشابه آن، نداشته باشیم نسبت به فیلترینگ نباید اقدام کرد.

فیروزآبادی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شعار من «تحول و عدالت» است. در سالهای اخیر تلاشهایی که در عرصه‌های مختلف صورت گرفته نیاز به تحول دارد و باید در حوزه ساختار، برآیند و افراد انجام شود و در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و تا حدودی سیاسی صورت گیرد.

وی با اشاره به افزایش شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی و مشکلات اقتصادی در سال‌های اخیر، افزود: ما شاهد یک ساختار دولتی عمودی هستیم و امیدوارم بتوانم با استفاده از دو محور اقتصاد دیجیتالی که تکیه بر خدمات دارد، پیشران تولید و افزایش اشتغال باشیم و در حوزه صنعت هم نوسازی صنعتی را اجرا کنیم.

فیروزآبادی افزود: باید به فکر توسعه دولت دیجیتال هم باشیم و در حوزه عدالت هم در بخش مجازات و پیگیری متخلفان قوای دیگر کار می‌کنند اما در زمینه عدالت ساختاری عدم توجه به شایسته‌سالاری مهمترین مشکل ماست و تلاش می‌کنم کسانی که شایسته‌ترین افراد و معتقد عمیق به جمهوری اسلامی هستند را سر کار بیاوریم.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی با تاکید بر اینکه امیدوارم دولت به مثابه پلت‌فرم را اجرا کنم، اظهار کرد: شفافیت لازم را از این طریق در کشور ایجاد می‌کنم. همچنین امیدوارم نوسازی در تأمین اجتماعی و بیمه آن را عملی کنم.

وی تصریح کرد: در کشور نباید کوله‌بری وجود داشته باشد و این به دلیل ناکارآمدی‌ها در حوزه اقتصادی بوده است که باید با همکاری و همراهی همه ملت و بسیج کردن آنان این مشکلات را رفع کنیم.