نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن تشریح بررسی‌های کمیسیون متبوع خود از بررسی شکایت برخی نمایندگان مجلس از رییس جمهوری در این جلسه خبر داد.

بررسی شکایت نمایندگان از روحانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسن نوروزی، نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون دو تقاضای حسینعلی حاجی دلیگانی در خصوص اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس درباره موارد اعلامی نقض، اجرای ناقص و استنکاف از اجرای اصل ۱۳۴ قانون اساسی و قوانین متعدد دیگر مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس این شکایت، رییس جمهوری از تدوین ۲۴ آیین‌نامه اجرایی قوانین استنکاف کرده است که پس از بررسی‌ این موضوع در کمیسیون، مسئله برای بررسی به صحن علنی ارجاع شد.

وی افزود: همچنین تقاضای جمعی از نمایندگان در خصوص اعمال ماده ۲۳۴  آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد موارد اعلامی نقض اصل ۱۲۱ قانون اساسی و عدم رعایت شئونات برای بررسی به کارگروهی تخصصی ارجاع شد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: در ادامه، طرح اصلاح قانون دیوان عدالت اداری بررسی و سپس  ۱۰ ماده از آن به تصویب رسید. عنوان طرح پیش‌تر قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری بود که به قانون دیوان عدالت اداری تغییر یافت.