یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: بهتر است آقای رئیسی در تشکیلات قضایی بمانند و برنامه‌های تحول قضایی را به سرانجام برسانند. قطعاً هر شخصی پس از ایشان برنامه‌های ایشان را ادامه نخواهد داد.

پیشنهاد علیزاده طباطبایی برای معرفی رئیس جدید دستگاه قضا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص سرنوشت اصلاحات در قوه قضائیه پس از کاندیداتوری رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: به دلیل تورم، نارضایتی به شدت افزایش یافته است. حتی قضات هم می‌گویند در طول دو سال گذشته حقوق و قدرت خرید آنها نصف شده است و کادر قوه قضاییه باید از نظر مالی تأمین شوند.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی بیان کرد: آقای رئیسی با وجود اینکه قصد اصلاح امور و مبارزه با فساد در قوه قضائیه را داشت اما ابزار کافی در اختیارش نبود.

علیزاده طباطبایی گفت: در خصوص جایگزین آقای رئیسی در قوه قضاییه، قانون اساسی مشخص کرده است که فردی مجتهد، عادل، مدیر، مدبر و آشنا به امور قضایی باید رئیس قوه قضاییه باشد.

وی با بیان اینکه رئیس قوه قضاییه باید مورد قبول دستگاه باشد، تصریح کرد: ما نزدیک به دویست نفر قاضی دیوان عالی کشور داریم که حداقل سی نفر مجتهد در میان آنهاست به نظر من بهترین نحوه انتخاب رئیس برای قوه قضاییه، این است که با این افراد مشورت شود ورود یک فرد غیرقضایی به حوزه قضایی، نتیجه مثبتی نخواهد داشت. 

علیزاده طباطبایی تأکید کرد: آمدن آقای رئیسی به قوه مجریه، منجر به تغییر خاصی نخواهد شد اما بهتر است ایشان در تشکیلات قضایی بمانند و برنامه‌های تحول قضایی را به سرانجام برسانند. برنامه تحول قوه قضاییه، برنامه‌ای است که طبق سلیقه شخص تهیه شده و هدف‌گذاری شده و اگر بتوان به اهدافی که پیش‌بینی کرده‌اند، برسند و به وعده‌هایشان عمل کنند، برنامه مناسبی است. قطعاً هر شخصی پس از ایشان برنامه‌های ایشان را ادامه نخواهد داد.

این حقوقدان اظهار کرد: برنامه توسعه پنج ساله مبنای کار رئیس جمهور است. رئیس جمهور خارج از این‌ها کار خاصی نمی‌تواند انجام دهد. رئیس‌جمهوری موفق است که این برنامه توسعه را خوب اصلاح و اجرا کند.

وی ادامه داد: به نظر من کسی باید رئیس جمهور شود که ایده‌آلی فکر نکند و معتقد نباشد که همه مشکلات را در طول ۸ سال ریاست جمهوری حل خواهد کرد. باید در حد مقدورات،‌ امکانات، منابع و همکاری با نیروهای مسلح، صدا و سیما و بیت رهبری تصمیمات هماهنگی بگیرند تا شرایط کنونی بهبود یابد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید یک حزب باشد نه یک فرد، افزود:  مملکت باید به نقطه‌ای برسد که احزاب کاندیدا معرفی کنند و حزب برنامه را ارائه دهد و در قالب برنامه‌های پنج ساله و چشم‌انداز بیست ساله مسئولان را معرفی کند.