در نهمین روز نبرد «سیف القدس» بار دیگر خبرهای زیادی از هراس صهیونیست‌ها از موشک‌های مقاومت منتشر شده است. البته صهیونیست‌ها همچنان به کشتار غیر نظامیان و شلیک‌های هدفمند در غزه مشغولند و وزارت بهداشت غزه نیز شمار شهدای غزه به 212 نفر اعلام کرده است. از میان شهدای غزه، 61 نفر کودک و 36 نفر نیز زن هستند و 1400 فلسطینی نیز مجروح شده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اما شلیک بیش از 3600 موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی، روی دیگر این سکه است که موجی از هراس را در سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرده است. همچنین طبق برآورد برخی رسانه‌های صهیونیست، این موشک‌ها تا این لحظه ۹۶00 میلیون شکل (۲۹۳ میلیون دلار) به رژیم صهیونیستی خسارت زده است.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب اما در همین ارتباط و در روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» نوشته: «گروه‌های مقاومت فلسطین به موشک‌باران گسترده شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین ادامه می‌دهند و این به‌عبارت ساده یعنی شکست اسرائیل و پیروزی برای فلسطین به‌ویژه که سران سیاسی و نظامی این رژیم از هر راهی به‌دنبال دستاورد نظامی هستند تا آن را برای افکار عمومی نگران و وحشت‌زده خود، عرضه کنند و با کمترین هزینه ممکن از جنگ فرسایشی کنونی خارج شوند...آمریکایی‌ها ابداً اهتمامی به طرف فلسطینی ندارند و به‌دنبال توقف کشتاری که علیه زنان و کودکان می‌شود نیستند بلکه به‌دنبال توقف حملات موشکی هستند که در دل بیش از شش میلیون اسرائیلی رعب و وحشت ایجاد کرده و آنها را در پناهگاه‌ها برای بیش از هفت روز نگه داشته است».

اسرائیل کاملا فلج شده است

این کارشناس شناخته شده جهان عرب می‌نویسد: «برای اینکه با عادی‌سازان روابط با رژیم صهیونیستی و شکاکان روبه‌رو نشویم نقل قول «شر دانییلز» رئیس‌جمعیت اورژانس روانی رژیم صهیونیستی را ذکر می‌کنم که گفت، ما شاهد افزایش بی‌سابقه میزان رعب در محافل اسرائیلی هستیم و بیش از 6000 درخواست کمک و معالجه در سراسر اسرائیل، فقط طی روزهای گذشته داشتیم... اوضاع در فلسطین اشغالی کاملاً فلج شده است و این ضربه مهلک به اقتصاد اسرائیل که از تبعات ناشی از کرونا هنوز بهبود نیافته است، محسوب می‌شود و ترجمان عملی آن افزایش مهاجرت معکوس خانواده و سرمایه‌های یهودی و غربی به مناطق امن در غرب است».

عطوان این را هم اضافه کرده که «در انتفاضه مسلحانه دوم در سال 2001 حدود 90 شرکت از اسرائیل به لندن و نیویورک رفتند و صنعت گردشگری اسرائیل به ‌شکل کامل فروپاشید و تیم‌های ورزشی با بازی در تل‌آویو به‌علت عدم امنیت مخالفت کردند و این سناریو در مرحله پس از آتش‌بس، اگر آتش‌بسی برقرار شود، تکرار خواهد شد. هزاران نفر چمدان‌های خود را بسته‌اند که به‌محض باز شدن فرودگاه‌ها اسرائیل را ترک کنند».

تداوم حملات موشکی مقاومت فلسطین

گروه‌های مقاومت فلسطینی در واکنش به تجاوزات و جنایات هولناک رژیم صهیونیستی همچنان به موشک‌باران شهرهای مختلف فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو ادامه می‌دهند. گروه مقاومت «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، اعلام کرده پاسخ به تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و هدف قرار‌دادن غیرنظامیان و شهروندان فلسطینی را دیروز با شلیک موشک به سوی شهر «اوفاکیم»آغاز کرده است. لحظاتی پس از اعلام حمله موشکی به «اوفاکیم» در جنوب سرزمین‌های اشغالی، پایگاه خبری الجزیره از شلیک موشک‌های جدید به سوی جنوب «عسقلان» و تلاش گنبد آهنین رژیم صهیونیستی برای رهگیری آنها خبر داد. بر اساس این گزارش، دست‌کم دو موشک با عبور از گنبد آهنین در جنوب عسقلان فرود آمدند. پایگاه پشتیبانی نظامی «صوفا» واقع در شرق «رفح» نیز مانند روز گذشته با خمپاره‌ هدف قرار گرفت. شبکه قدس نیزبه نقل از رسانه‌های عبری‌زبان از هلاکت 2 صهیونیست در پی حمله موشکی به «اشکول» خبر داده است. شبکه «کان» نیز گزارش داده در این حمله ۱3 صهیونیست مجروح شده‌اند.همچنین گروه‌های مقاومت فلسطین از صبح تا عصر دوشنبه و طی 12 ساعت دست کم 190 راکت و موشک به سوی شهرک‌های صهیونیستی شلیک کرده‌اند. «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفته «مقاومت هر روز، اسرائیل را تحقیر کرده و واقعیت‌های جدیدی را در میدان خلق می‌کند و پایداری خواهد کرد و پیروزی را هم محقق‌خواهد نمود». وی در ادامه سخنانش گفته: «مقاومت، دشمن را در تنگنای تاریخی قرار‌داده که تاکنون مشابهی نداشته است و صهیونیست‌ها عاجز از انجام جنگی زمینی با مردان مقاومت هستند». سخنگوی گردان‌های القسام هم به صهیونیست‌ها هشدار داد در صورتی که حمله به ساختمان‌های مسکونی در نوار غزه متوقف نشود، مقاومت بار دیگر تل‌آویو را هدف قرار خواهد داد.

آتش در حیفا

همچنین کاربران صهیونیست شبکه‌های اجتماعی شامگاه دوشنبه تصاویری را به اشتراک گذاشتند که حاکی از وقوع آتش‌سوزی بزرگی در سکوی استخراج گاز طبیعی در سواحل حیفا بود. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، تصاویر و ویدئوهای منتشر شده، حجم بزرگی از آتش را نشان می‌دهد که از بخش فوقانی این سکوی گازی متعلق به رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی حیفا زبانه می‌کشد. صهیونیست‌ها طبق روال معمول ابتدا سعی کردند این حادثه را موضوعی «عادی و معمولی» و در حد یک حادثه نشان دهند و ادعا کردند این آتش ناشی از خروج گازهای اضافی از مشعل این سکوی گازی است. این در حالی است که ساکنان بخش ساحلی شهر حیفا می‌گویند تاکنون شعله‌هایی به آن بزرگی را ندیده بودند و همین توجه آنها را جلب کرد. بعد از این ادعا، برخی رسانه‌های صهیونیستی با پذیرفتن غیرمعمول بودن این واقعه، مدعی شدند «مشکل فنی» باعث این آتش‌سوزی شده و کسی زخمی یا کشته نشده است!

هشدار مقاومت به فرمانده ارشد صهیونیست

از سوی دیگر، گردان‌های «المجاهدین» (کتائب المجاهدین) با انتشار ویدئویی « الیزیر تولدانو» فرمانده نیروهای جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که هدف بعدی منزل اوست. «الیزیر تولدانو» فرمانده نیروهای جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه در حال مصاحبه زنده با کانال ۱۳ تلویزیون به دلیل شلیک موشک‌های مقاومت ناگهان فراری شد. در ابتدای این ویدئو برخی اماکن هدف گرفته شده از جمله منازل فرماندهان صهیونیست نمایش داده شده است.

اعتصاب سراسری

اما در ادامه واکنش‌ها به جنایت صهیونیست‌ها در غزه، اعتصاب سراسری در شهرهای واقع در کرانه باختری و مناطق اشغالی ۱۹۴۸ از دیروز آغاز شده و فلسطینی‌ها در حمایت از قدس و غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی دست از فعالیت و کار کشیده‌اند. به نوشته فلسطین الیوم، تمامی فعالیت‌های صنفی، تجاری، آموزشی (از جمله مؤسسه‌های خصوصی و دولتی،) مدارس، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و وسائل نقلیه در این اعتصاب شرکت کرده‌اند. این کمپین با شعار «اعتصاب از بحر تا نهر» به دعوت رهبران گروه‌های مقاومت آغاز شده است. روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشته پیش‌بینی می‌شود، با اعتصاب رانندگان اتوبوس‌ها، هرج و مرج بزرگی در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ ایجاد شود. همچنین احتمال درگیری‌های شدید میان فلسطینی‌ها و نیروهای رژیم صهیونیستی در نقاط ایست و بازرسی در کرانه باختری و اراضی ۱۹۴۸ وجود دارد. شورای وزیران تشکیلات خودگردان نیز تصمیم به مشارکت سازمان‌های دولتی به جز وزارت بهداشت و مؤسسات خدمات اورژانسی در این اعتصاب گرفته است. کاربران فلسطینی در شبکه اجتماعی توئیتر نیز با بازنشر این فراخوان با هشتگ‌های «تضامنا_مع_غزة» و (Solidarity_With_Gaza) به معنای همبستگی با غزه، خواستار مشارکت حداکثری ساکنان کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ در این نافرمانی مدنی شدند. اعتصاب سراسری دیروز در فلسطین پس از چند دهه صورت می‌گیرد و از ده‌ها سال پیش چنین اقدام وسیع و هماهنگی در فلسطین رخ نداده بود. در یمن و ایالت میشیگان در آمریکا نیز راهپیمایی‌هایی برای حمایت از مردم فلسطین برگزار شد.

همچنین تعدادی از فعالان شهر بندری «پورت سعید» مصر تجمع اعتراض‌آمیز در مخالفت با حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه برگزار کردند. طبق گزارش وبگاه «القاهره ۲۴» معترضان خشمگین مصر شعارهایی در حمایت از ملت فلسطین سر داده و پرچم رژیم صهیونیستی به طول پنج متر را در کف خیابان قرار‌داده و خودروها و سگ‌های خود را از روی آن عبور داده و سپس پرچم را به آتش کشیدند.

نمایی از جنایات صهیونیست‌ها

سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به پیامدهای جنایت رژیم صهیونیستی که چند روزی است با سلاح‌های فسفری مردم را می‌کشد، تصریح کرده اقدامات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین ممکن است جنایت جنگی باشد. آژانس پناهجویان سازمان ملل نیز دیروز اعلام کرد در پی بمباران منازل مسکونی فلسطینیان در نوار غزه، بیش از ۵۲ هزار نفر آواره شدند. بر اساس این گزارش، فلسطینیان آواره هم‌اکنون به‌دنبال سرپناهی در ۵۰ مدرسه زیرنظر آژانس «آنروا» متعلق به سازمان ملل در نوار غزه هستند و با مشکلات متعددی از جمله کمبود مواد دارویی و غذا مواجه هستند. طبق اعلام سازمان ملل، بر اثر حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بیش از ۱۰۰ دستگاه آپارتمان مسکونی کاملا نابود شده، حداقل ۳۰۰ واحد مسکونی هم به‌شدت آسیب دیده، حدود ۵۰ تأسیسات آموزشی از جمله مدارس،

مهدکودک و وزارت آموزش غزه آسیب دیدند.

به نوشته آناتولی، صهیونیست‌ها حتی به مراکز درمانی نیز رحم نکرده و تا کنون ۶ بیمارستان، ۲ درمانگاه و یک مرکز هلال احمر را با بمباران در نوار غزه ازبین بردند. سازمان ملل می‌گوید انرژی برق در نوار غزه از روزانه ۸ ساعت به کمتر از ۶ ساعت کاهش پیدا کرده و همین امر موجب مختل شدن سیستم درمانی، آب‌رسانی و دیگر تأسیسات حیاتی که با برق کار می‌کنند، شده است.