معاون اول قوه قضاییه با اشاره به برگزاری چهار انتخابات در خردادماه گفت: انتظار می‌رود نامزدها، ستادها و هواداران آنها اخلاق اسلامی را در رقابت‌های انتخاباتی رعایت کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

غلامحسین محسنی اژه‌ای روز چهارشنبه در آیین معارفه رئیس جدید دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: کشور در آستانه چهار انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قرار دارد اما انتخابات ریاست جمهوری به دلیل اهمیتش بر سایر آنها سایه افکنده است.

وی با اشاره به تلاش دشمن با روش‌های گوناگون برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو افزود: مردم ایران مانند همیشه مومن، متعهد، فهیم، وظیفه‌شناس، موقعیت‌شناس و ایران‌دوست هستند و هر کسی که امنیت، آرامش و ارتقای کشور را بخواهد، انتخابات در آن اثر می‌کند.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر سلامت و امنیت انتخابات بیان کرد: دشمن می‌خواهد دست‌کم انتخاباتی مطابق خواست آنها برگزار شود و از این رو تلاش دارد تا ابتذال موجود در غرب را به خورد ما بدهد؛ در حالی که انتخابات ایران به دلیل اسلامی بودن غیر از انتخابات آمریکا، انگلیس و فرانسه است.

وی اسلام، شیعه و ولایت فقیه را وجه تمایز با غرب دانست و اضافه کرد: نامزدها با تکیه بر اخلاق اسلامی نباید در انتخابات به صورت هم چنگ بزنند و اگر اقدامی مجرمانه داشته باشند یا سخنی خلاف بگویند، تنها تکلیف نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و دستگاه قضایی را مضاعف می‌کنند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به لزوم توجه به قانون، شرع و اخلاق از سوی نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها تاکید کرد: استفاده از بیت المال، امکانات دولتی و سایر مسایلی که در قانون انتخابات منع شده است، باید مورد توجه نامزدها، ستادها و هواداران آنها قرار بگیرد.

وی بیان کرد: اگر نامزدها، ستادها یا هواداران آنها خلاف قانون رفتار کنند، وظیفه داریم ابتدا با تذکر و هشدار ورود کنیم و در صورت بی‌توجهی برخورد قانونی لازم صورت گیرد که در این رستا هیچ تفاوتی بین نامزدی و ستادی وجود نخواهد داشت.

معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: برخی گمان می‌کنند که در شرایط انتخاباتی آزاد هستند که هر جرمی را مرتکب شوند اما با فضاسازی، ترویج ابتذال یا هر اقدام خلاف قانون و امنیت با هماهنگی و تدبیر باید برخورد شود.