. جهت آشنایی بیشتر با مواد نسوز و کاربردی در صنایع مختلف با ما همراه باشید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ورق کلینگریت نوعی ورق نسوز می‌­باشد که در زمینه‌­های مختلفی از آن استفاده می‌­کنند که نام دیگر آن ورق نسوز واشر است. از ورق کلینگریت در منازل، کارخانه‌­­های صنعتی و تولیدی، نیروگاه­‌ها، تصفیه­‌خانه‌­ی آب، پتروشیمی و... به صورت کاربردی استفاده می­‌گردد. ضخامت این نوع ورق 0.5 تا 6 میلی­متر و معمولاً در اندازه­‌های 150 در 150 سانتی­متر در بازار با برندهای مختلف موجود می­‌باشند که برند کلینگر یکی از برندهای معروف و شناخته شده می‌­باشد. از دیگر محصولاتی که استفاده از آن در صنایع بسیار لازم می‌باشد فیبر استخوانی است که تقاضای بسیار بالایی دارد و به صورت ورق، میله، لوله در بازار عرضه می‌­گردد. فیبر نسوز استخوانی در رنگ­‌های تیره مشکی و قهوه‌­ای که ترکیبی از کاغذ سلولزی و رزین فنولیک می‌­باشد با قیمتی مقرون به­ صرفه تولید و روانه بازار می­‌گردد. جهت آشنایی بیشتر با مواد نسوز و کاربردی در صنایع مختلف با ما همراه باشید.

پارچه نسوز چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی دیگر از مواد نسوز که مانند ورق کلینگریت استفاده از آن در صنایع اهمیت دارد پارچه‌­های نسوز می­‌باشند. پارچه نسوز یا پارچه مقاوم در برابر شعله، از الیاف مرغوب و نسوز مانند فایبرگلاس، فایبر آزبست، آرامید و مواد دیگر بافته شده که از استحکام بالایی در برابر دماهای زیاد برخوردار می­‌باشد. به دلیل این که در بافت آن از الیاف طبیعی استفاده شده به سختی دچار حریق می‌­شوند و چنانچه دچار آتش­‌سوزی شوند این فرایند به کندی صورت می­‌گیرد که می­‌توان آن را خاموش نمود. پارچه نسوز انواع مختلفی دارد که در صنایع نظامی، صنایع غذایی، کشتیرانی، کوره­‌سازی و... به دلیل خواص ویژه‌­ای که دارند از آن­ها استفاده می­‌شود. از جمله ویژگی­‌های پارچه‌های نسوز مقاومت بالا در برابر حرارت تا مثبت 1500 درجه سانتی­گراد، انعطاف­‌پذیری بالا، ضد اسید و باز بودن، مقاومت در برابر سایش و کشش را می­‌توان ذکر کرد. پارچه نسوز آرامید، پارچه سرامیکی، فایبرگلاس و... از انواع پارچه نسوز بوده که از لحاظ ضخامت، طول و عرض متفاوت بوده و در جاهای مختلف با توجه به کاربردی که دارند استفاده می­‌شوند.

ویژگی‌­های ورق کلینگریت نسوز

برای ساخت ورق کلینگریت از مواد مختلفی مانند رزین‌­های لاستیکی ان­ بی ­آر، اس ­بی ­آر و انواع رزین‌­های دیگر استفاده می‌­شود که این رزین‌­ها باعث انعطاف‌­پذیری و مناسب بودن قیمت ورق کلینگریت می‌­شوند و به دلیل استفاده از پودر آزبست دارای تحمل در دماهای بالا می­‌باشد. باید گفت آزبست علی‌­رغم مزیت­ی که دارد و از مواد نسوز محسوب می‌­شود سرطان­‌زا است. به همین دلیل امروزه از مواد جایگزین دیگری برای تولید ورق کلینگریت استفاده می‌­کنند. از دیگر ویژگی‌­های ورق نسوز واشر می‌­توان به تحمل دما در دامنه منفی 100 تا مثبت 650 درجه سانتی­گراد اشاره کرد. ورق نسوز کلینگریت خود به انواع متنوعی مانند سیم‌­دار، بی‌­سیم، سیم‌­دار گرافیتی، بدون سیم گرافیتی دسته‌­بندی می‌­گردد. از جمله کاربردهای ورق نسوز کلینگریت که می‌­توان به آنها اشاره کرد شامل تولید واشرهای ضد بنزین، عایق‌­کاری در محیط­‌هایی که حاوی روغن داغ هستند، ساخت انواع واشرهای نیروگاه‌ها، فلنچ برای دستگاه‌های بخار، در سیلندر انواع موتور، در سوپاپ‌­ها و پمپ‌­ها و... می‌­باشد.

کاربرد فیبر استخوانی در صنایع

فیبر استخوانی از مقاومت بالایی در برابر حلال­‌های شیمیایی و همچنین از مقاومت مکانیکی بسیار خوبی برخوردار می­‌باشد و چون در تولید آن از الیاف گیاهی استفاده می­‌شود ضرری برای محیط زیست ندارد.

خرید فیبر استخوانی مانند ورق کلینگریت ضد آتش بوده ولی قدرت تحمل حرارت در آن تا 120 درجه سانتی­گراد می‌­باشد. به دلیل خواص فیزیکی، مکانیکی و الکتریکی که این نوع فیبر دارد در صنایع مختلفی که کاربردی­‌ترین مصرف آن صنعت برق می‌­باشد استفاده می­‌گردد و قدرت زیادی در جذب آب و جذب صدا دارد. فیبر نسوز استخوانی با ضخامت 0.2 تا 100 میلی­متر و با طول و عرض متفاوت تولید و برای مصرف به بازار عرضه می‌­شوند. از این نوع فیبر در عایق­‌بندی ترانسفورماتورها، عایق­‌بندی انواع دینام­ و مولدهای برق، عایق­‌بندی تجهیزات، ساخت انواع واشرها، انواع پنل­‌های دی الکتریک، ساخت قطعات الکترونیکی و... استفاده می­‌شود.

پارچه سیلیکونی  چیست و چه ویژگی­‌هایی دارد؟

یکی از انواع پارچه‌­های نسوز، پارچه سیلیکونی می­‌باشد که به صورت یک رو سیلیکون یا دورو سیلیکون با ضخامت‌­های مختلف تولید و به بازار عرضه می­‌گردد. نام دیگر پارچه نسوز سیلیکونی، برزنت نسوز می‌باشد که در تولید این محصول از آزبست استفاده نشده است و دارای ویژگی‌­­هایی از جمله ضد آب بودن، استحکام، مقاومت بالا در برابر حرارت و آتش، نرم و انعطاف­‌پذیر، مقاوم در برابر اسیدها و قلیایی‌­های رقیق شده، مقاوم در برابر زدگی و خوردگی، عمر طولانی، انعطاف‌­پذیری، سهولت در برش می­‌باشد. پارچه سیلیکونی مانند ورق کلینگریت دارای تحمل حرارت 650 درجه سانتی­گراد می­‌باشد. از پارچه سیلیکونی به عنوان عایق برای پروژه‌­های ساختمانی، عایق‌­بندی و درزگیری کوره‌­ها، محافظ برای جوشکاری، به عنوان پرده­‌های ضد آتش، به عنوان نوار نقاله، تولید کیسه­‌های نسوز، در صنایع نفتی، پتروشیمی و... استفاده می‌­کنند.

رزین سیلیکونی که در تولید این پارچه نسوز به کار گرفته می‌شود باعث انعطاف­‌پذیری این محصول و استحکام آن می­‌شود. از دیگر ویژگی­‌های مهم دیگری که رزین سیلیکون به پارچه نسوز سیلیکونی داده مقاوم شدن در برابر مواد شیمیایی، مقاومت حرارتی و کششی، ضد آب شدن محصول است. همچنین به دلیل این که هم از رزین سیلیکونی و هم از الیاف شیشه در این محصول نسوز استفاده می­‌گردد که باعث کاهش اصطکاک و نچسب بودن و انعطاف­‌پذیری بسیار بالای این پارچه می­‌شود و در دوخت تجهیزات و البسه ایمنی مانند لباس و دستکش آتش­‌نشانی، ساخت اتصالات انبساطی، تولید پد، کت و تشک عایق و... کاربرد دارد. علاوه بر آن در تولید پارچه سیلیکونی، رزین سیلیکونی را با الیاف فایبر گلاس به صورت ترکیبی استفاده می­‌کنند تا نقاط ضعف فیزیکی رزین برطرف شود.

برای خرید ورق کلینگریت به کجا مراجعه کنیم؟

اگر قصد خرید مواد نسوز مانند ورق کلینگریت، پارچه نسوز سیلیکونی، فیبر نسوز استخوانی، پارچه نسوز و... را دارید یکی از معتبرترین مراکزی که محصولات مرغوب و باکیفیت را ارائه می­‌کند مجموعه صنعت­گران طوس می­‌باشد که فعالیت خود را از سال1385 آغاز نمود و تاکنون توانسته علاوه بر رضایت مشتریان که هدف اصلی این مجموعه می­‌باشد بر لیست محصولات خود، محصولات بیشتر و متنوع­‌تری را بیافزاید. از جمله محصولاتی که بسیار پرتقاضا و کاربردی در صنایع مختلف می­‌باشد ورق کلینگریت می­‌باشد که یکی از کاربردهای آن عایق قوی بین لوله‌­ها و قطعات ماشین­‌آلات می‌­باشد، همچنین از کم هزینه‌­ترین عایق‌­ها محسوب می­‌گردد. این محصول و دیگر محصولات نسوز در شرکت صنعت­گران طوس با بهترین کیفیت، ایمنی و با قیمت مناسب قابل عرضه است که شما می‌­توانید برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و آشنایی با همه محصولات صنعت­گران طوس به نشانی اینترنتی https://nasooztoos.com/ مراجعه کنید و از طریق راه‌های ارتباطی که در سایت قابل مشاهده است با این مجموعه ارتباط برقرار کنید.