در این مقاله قصد داریم توسط تاسیسات بابامرادی مطالبی در رابطه با ترفندهای تعمیرات لوازم خانگی در اختیار شما بگذاریم

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تعمیرات لوازم خانگی 

در این مقاله قصد داریم توسط تاسیسات بابامرادی مطالبی در رابطه با ترفندهای تعمیرات لوازم خانگی در اختیار شما بگذاریم.تا با ارائه این ترفنده ها ازمشکلات احتمالی در زمینه لوازم خانگی بتوانید بدون پرداخت هزینه جلوگیری لازم را انحام دهید.

 

1-چرا ماشین لباسشویی بوی بد گرفته؟

در صرت نیاز به  تعمیرات ماشین لباسشویی در کرج  می توانید با تاسیسات بابامرادی تماس حاصل نمایید.

بوی نامطبوع ماشین لباسشویی چندین عوامل دارد:

  • به موقع خارج نکردن لباس‌های شسته شده و ماندن طولانی مدت لباس‌ها مرطوب داخل محفظه لباسشویی مکان مناسبی برای

    تولید و رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها می‌شود (حتما توجه داشته باشید تا جای ممکن بعد از شستشوی لباس‌ها فورا آنها را خارج کنید و روی بند رخت آویزان کنید)

  • ماندن آب و خشک نکردن شیارهای لاستیک دور درب ماشین لباسشویی بعد اتمام کار لباسشویی

    (حدالمقدور بعد از اتمام کار لباسشویی و خارج کردن آنها لابلای لاستک درب لباسشویی را با یک پارچه خشک کنید)

  • سریع بستن درب ماشین لباسشویی بعد از اتمام کار لباسشویی (توجه کنید بعد از تمام شدن کار لباسشویی حتما چند ساعت درب ماشین لباسشویی را نیمه باز بگذارید تا بخار و رطوبت خارج شود)
  • عدم تمیز کردن جا پودر  (هر ۶ ماه یک بار جاپودری را بیرون بکشید و کامل بشورید)
  • عدم سرویس مسیر تخلیه و فیلتر ماشین لباسشویی (باید بعد از هر ۱۰ شستشوی ماشین لباسشویی یک بار درب فیلتر تخلیه که در جلو پایین دستگاه وجود دارد را باز کرده و کاملا تمیز کنید)

2-چگونه بوی بد ماشین لباسشویی را رفع کنیم؟

نحوه استفاده از جرم گیر ماشین لباسشوییتنها راه برای خلاص شدن از بوی بد ماشین لباسشویی استفاده از محلول جرم‌گیر است.

که می‌توان آن را از فروشگاه‌ها تهیه کنید و داخل ماشین لباسشویی بریزید و با استفاده از برنامه کتان و بالاترین درجه آب ۹۰ درجه بگذارید کامل یک بار خالی فقط با همان محلول کار کند.

جرم گیری ماشین لباسشویی

برای جرم گیری ماشین لباسشویی همچنین می‌توانید از محلول ترکیبی دست‌ساز خود یعنی ۲ پیمانه سرکه سفید با نیم پیمانه جوش شیرین استفاده کنید.-

-به این صورت که ۲ پیمانه سرکه سفید و نیم پیمانه جوش شیرین داخل دیگ ماشین لباسشویی بریزید و تنظیمات برنامه را روی بالاترین درجه آب قرار دهید و بگذارید برنامه تا آخر کار خود را انجام دهد.

 

2- چرا یخچال بوی بد می گیرد؟

دلایل زیادی برای ایجاد بوی بد یخچال وجود دارد. فاسد شدن مواد غذایی در یخچال، ریخته شدن مایعات در یخچال، ریخته شدن مواد غذایی چرب و آبکی در یخچال، تمیز نکردن یخچال به مدت بیش از دو هفته، استفاده نکردن از یخچال به مدت بیش از ۷۲ ساعت، گذاشتن مواد غذایی یا آشامیدنی دارای بوی نامطبوع و فاسد شدن میوه ها یا سبزیجات ها در جا میوه ای از علل شایع ایجاد بوی بد یخچال هستند.

یخچال تمیز بهترین راه حل برای از بین بردن بوی بد یخچال است.

  • تمیزی باعث آرامش است. یخچال که مرتب تمیز و سرویس شود هیچ وقت بوی بد نمی گیرد. پس قدم اول برای از بین بردن بوی بد یخچال تمیز کردن آن است.
  • همیشه قبل از شروع تمیز کردن آشپزخانه، یخچال خود را از برق جدا کنید. پشت یخچال و فریزر کویل های آن قرار دارند که بهتر است با برس و جارو برقی آن‌ها را تمیز کنید. تمام مواد غذایی و چاشنی ها را از یخچال خالی کنید اگر مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته دارید، دور بیندازید. کشوها و قفسه ها را بیرون بیاورید و با آب و صابون بشویید و بگذارید در هوای آزاد خشک شوند.
  • تمام درزها و شکاف های یخچال را بررسی کنید و آن‌ها را از خرده ها مواد غذایی پاک کنید. همین خرده های غذایی داخل درزها بعدها فاسد شده و سبب بوی بد یخچال می شود.
  • یک پارچه مایکروفایبر را داخل آب و صابون مرطوب کنید و داخل یخچال را با آن پاک کنید. اگر لکه های سخت وجود دارند، مقداری جوش شیرین روی آن بریزید و با دستمال خوب بمالید و سپس با دستمال و آب گرم پاک و خشک کنید. واشر های لاستیکی درب را فراموش نکنید. در صورت تعویض واشر ها با مرکز  تعمیر یخچال در کرج  تماس بگیرید.

روش های خانگی برای از بین بردن بوی بد یخچال مؤثر هستند

  • بهترین راه برای از بین بردن بوی بد یخچال استفاده از جوش شیرین است. یک ظرف جوش شیرین را داخل یخچال بگذارید و درب یخچال را برای مدتی ببندید تا بوی بد را به خود جذب کند. بعد از اینکه بوی بد برطرف شد ظرف را خارج کنید و جوش شیرین را دور بریزید.
  • می توانید از ترکیب جوش شیرین و وانیل استفاده کنید. وانیل بوی ها تند و ماندگار را از بین می برد. برای این منظور نصف فنجان جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری وانیل مخلوط کنید و برای چند ساعت در یخچال بگذارید.

    یک پنبه را به عصاره وانیل آغشته کنید و درون کاسه ای بگذارید تا کار از بین بردن بوی بد یخچال را انجام دهد.

  • قهوه، سرکه و زغال چوب هم بوهای ناخوشایند را به خود جذب می کنند. نحوه از بین بردن بوی بد یخچال با این مواد به این گونه است که تکه ای از زغال چوب، مقداری پودر زغال، یک ظرف سرکه سفید یا قهوه را در قفسه یخچال بگذارید و دمای یخچال را در کمترین حالت قرار داده و در یخچال را ببندید. معمولاً بعد از چند روز بوی بد یخچال از بین می رود.

3-چرا کولرگازی ابریزش دارد؟

یکی از دلایل ریزش آب کولر گازی ، گرفتگی مسیر خروجی آب می تونه باشه. یعنی همون ناودانی که آب در اون جمع میشه و لوله تخلیه که آب رو به بیرون منتقل می‌کنه. ممکنه در ناودانی لجن و گرد و خاک جمع شده باشه و مانع از این بشه که آب مسیر اصلی خودش رو برای تخلیه طی کنه. ممکنه علت دیگه چکه کردن آب این باشه که در سینی ناودانی شکستگی یا ترک ایجاد شده باشه. حالا از ناودانی که بگذریم منشا ریزش آب می تونه از لوله تخلیه آب هم باشه. اگر لوله تخلیه تاخورده باشه یا در اون گرفتگی ایجاد شده باشه یا شیب مناسب برای لوله تخلیه رعایت نشده باشه، باعث میشه که در تخلیه آب مشکل ایجاد شه. توی این حالت آب دوباره به سینی برمی‌گرده و سرریز میشه.
اما اگر مشکلات بالا برای اسپیلت شما وجود نداره و باز هم آب چکه می‌کنه، فیلترهای هوا در کولر گازی رو چک کنید. اگر این فیلترها کثیف باشن هوا به خوبی جریان پیدا نمی کنه و لوله‌های تهویه دچار یخ زدگی میشن. وقتی این یخها ذوب بشه، ریزش آب اتفاق میفته. گاز مبرد کولر گازی هم اگرکم باشه، باعث یخ زدگی لوله‌های تبخیرکننده میشه. در صورت بروز مشکل دیگر جهت  تعمیرکولرگازی در کرج  با مجموعه تاسیسات بابامرادی تماس حاصل نمایید.

جلوگیری از ریزش آب کولر گازی

 اما برای پیش گیری از این اتفاق ما راه های زیر رو به شما پیشنهاد می کنیم:

  • چک کردن مسیر تخلیه آب :
  • لوله تخلیه کننده رو چک کنید تا گرفتگی در اون وجود نداشته باشه.
  • چک کردن ناودانی:
  • سینی که آب در اون جمع میشه رو چک کنید تا اگر انسداد یا شکستگی در اون وجود داره اونو برطرف کنید.
  • چک کردن فیلترهای کولر گازی هر 30 روز یکبار :
  • هر 30 تا 90 روز یکبار باید فیلترهای اسپیلت تعویض بشن. حواستون باشه که بیشتر از 90 روز نشه.