نتایج یک نظرسنجی معتبر نشان می‌دهد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی با ۳۲.۶ درصد نفر اول محبوبیت را در انتخابات در بین مردم دارند.

جدیدترین نظرسنجی در مورد انتخابات ۱۴۰۰
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، براساس آخرین یافته‌های یکی از معتبرترین مراکز نظرسنجی‌های کشور که پس از پایان ثبت نام‌ها و در کل کشور از جمله در روستا‌ها و شهر‌های کوچک انجام شده است، نرخ مشارکت در انتخابات تا کنون ۴۲.۹ درصد است که ۳ درصد نسبت به قبل رشد داشته است.

همچنین بر اساس این نظرسنجی ۲۱ درصد از مردم به دلیل کرونا در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

بر اساس این نظرسنجی شهر‌های بیرجند، زاهدان، اردبیل، خرم‌آباد، قم و ایلام بیشترین آمار مشارکت در انتخابات را تا این لحظه دارا هستند و در مقابل شهر‌های تهران، شیراز، سنندج، اصفهان، کرج و رشت نیز پایین‌ترین مشارکت را دارند.

بررسی این نظرسنجی در مورد میزان رأی آوری و اقبال مردم به کاندیداها، آیت الله سید ابراهیم رئیسی با ۳۲.۶ درصد نفر اول و محمود احمدی نژاد با ۲۶.۷ درصد دومین اقبال را در بین مردم دارند.

همچنین از رأی دهندگان به احمدی نژاد پرسیده شده که در غیاب وی به چه کسی رأی می‌دهند که اعلام شده از این میزان ۱۰ درصد به آراء رئیسی، ۱.۵ درصد به آراء محسن رضایی و ۱.۳ درصد به آراء لاریجانی اضافه خواهد شد و ۳.۳ درصد نیز گفته‌اند که رأی نمی‌دهند. بقیه هم اعلام کردند که هنوز تصمیم نگرفته اند.

در بررسی آراء منفی کاندیدا‌ها نیز جهانگیری ۲۱ درصد، لاریجانی ۸ درصد، احمدی نژاد ۶ درصد و رئیسی ۴.۷ درصد آراء منفی را به خود اختصاص داده‌اند.

در این نظر سنجی آراء برخی افراد نظیر سعید محمد و علی لاریجانی نیز به ترتیب ۳.۶ و ۱.۵ درصد اعلام شده است.

طبق این نظرسنجی مردم مهم‌ترین دلیل عدم مشارکت خود را در انتخابات، مشکلات اقتصادی با ۳۲ درصدعنوان کرده‌اند.