یک کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: اگر کسی اصلح باشد و این برنامه ها را قبول کند وظیفه من این است که به نفع او کنار بکشم. مثلا آقای رییسی یکی از کسانی است که نسبت به بقیه کاندیدا ها شرایط خوبی دارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«محمد حسن قدیری ابیانه»، کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری، در گفت و گو با برنا در رابطه با علت کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من سال ها در این مورد که کشور ما چه مشکلاتی دارد و چه راه حل هایی وجود دارد کار تحقیقاتی و میدانی انجام داده ام و در این مورد سفر خارجی رفته ام و بررسی کرده ام که چه عواملی باعث پیشرفت شده و چه موانعی موجب عدم پیشرفت است و اگر احیانا نکات مثبتی وجود دارد، چگونه می توان از آن نکات استفاده کرد.

او افزود: ما کشوری با زمینه ای بسیار مثبت هستیم. ایران از نظر وسعت از کشورهایی چون فرانسه و انگلیس و آلمان و ایتالیا و اسپانیا بزرگتر است.

ابیانه در توضیح شعار انتخاباتی اش گفت: شعار من کار، پیشرفت و عدالت است.

او افزود: «ادواردو آنیلی» گفته بود خداوند هر در بسته ای را می گشاید، اگر تایید صلاحیت شدم که شرکت می کنم و اگر تایید نکردند به این صورت نخواهد بود که چون رییس جمهور نشدم خدمت نکنم هر کسی می تواند در هر مقامی کار و خدمت کند.

ابیانه در خصوص کناره گیری از انتخابات به نفع رییسی تصریح کرد: اگر کسی اصلح باشد و این برنامه ها را قبول کند وظیفه من این است که به نفع او کنار بکشم. مثلا آقای رییسی یکی از کسانی است که نسبت به بقیه کاندیدا ها شرایط خوبی دارد. اگر من تایید صلاحیت شوم در تبلیغات و انتخابات شرکت می کنم و در نهایت تصمیم خودم را خواهم گرفت.