نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته جاری اعضای هیات رییسه پارلمان را برای سال دوم فعالیت مجلس یازدهم انتخاب خواهند کرد.

دستور کار جلسات هفته جاری مجلس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جلسات هفته جاری مجلس در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه برگزار خواهد شد.

لایحه مالیات بر ارزش افزوده، طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار و لایحه نحوه واگذاری اموال، تأسیسات، ماشین‌آلات و هرگونه مالکیت مربوط به تأسیسات آب و فاضلاب در دستورکار جلسات این هفته مجلس است.

نمایندگان همچنین در جلسات هفته جاری لایحه‌پروتکل ‌همکاری در زمینه مبارزه با جرائم سازمان‌یافته در دریای خزر الحاقی به موافقتامه همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر، لایحه تصویب اصلاحات کنوانسیون بین المللی استانداردهای آموزش، صدور گواهینامه و نگهبانی برای دریانوردان و طرح الحاق (۹) تبصره به قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

طرح مالیات بر عایدی سرمایه، طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران و لایحه ‌موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری‌اسلامی‌افغانستان ‌درخصوص‌ارتباط بین‌المللی راه‌آهن از دیگر دستورکارهای مجلس است.

طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، طرح الحاق یک تبصره به قانون بیمه محصولات کشاورزی و لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر نیز در دستورکار جلسات هفته جاری مجلس قرار دارد.

نمایندگان مجلس همچنین طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی، لایحه اصلاح ماده (۸) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را مورد بررسی قرار می‌دهند.

طرح تغییر ساعت رسمی کشور، طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان، طرح مدیریت تعارض منافع و انتخاب اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی (اجلاسیه دوم) از دیگر دستورکارهای جلسات هفته جاری مجلس است.

سؤال فرهاد بشیری نماینده پاکدشت و اله‌ویردی دهقانی نماینده ورزقان از وزیر راه و شهرسازی نیز در دستورکار مجلس قرار دارد.

نمایندگان مجلس همچنین گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی ‌وضعیت صنعت استخراج رمزارزهای جهان روا و مبادلات داخلی آن در کشور، گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان ملی استاندارد ایران، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد موارد اعلامی نقض اصول(۷۷) و( ۱۲۶) قانون اساسی و گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه احداث پتروشیمی الوند را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند.

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از پرداخت حقوق های نامتعارف در دستگاههای اجرایی، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی مغایرت های قانونی در نحوه انتخاب و انتصاب رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور از سال ۱۳۹۱ از دیگر دستورکارهای جلسات هفته جاری مجلس است.