وزارت دفاع با صدور بیانیه‌ای آورده است: تقارن ایام پر خاطره فتح خرمشهر با انتخابات ۱۴۰۰ نشانه‌ای برای یادآوری همبستگی در دوران سخت و پر فشار تحریم‌ها و توطئه‌های سنگین دشمن است.

وزارت دفاع بیانه داد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اداره کل روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر، تقارن ایام پر خاطره فتح خرمشهر با انتخابات ۱۴۰۰ را نشانه‌ای برای یادآوری همبستگی در دوران سخت و پر فشار تحریم‌ها و توطئه‌های سنگین دشمن دانست.

متن بیانیه به این شرح است:

سوم خرداد سالروز طنین ندای الله اکبر برفراز مناره مسجد شهر خون و مقاومت، خرمشهر و رهائی قطعه‌ای از تاریخ و شرف دلیر مردان ایران زمین از دست پلید ترین های زمان بود.

سوم خرداد ماه، برگ زرین دیگری بر تاریخ پر شکوه ایثار و از خودگذشتگی جانبازان، شهیدان، رزمندگان و فرماندهان و اوج اخلاص و خداخواهی غیورترین ملت بود تا آنجا که امام شهیدان، خمینی کبیر (ره) در اخلاص و خدا محوری این مردمان فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد»

بی شک عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس در سوم خرداد ۱۳۶۱ به‌عنوان یک اتفاق عظیم و تاریخ ساز موجب برهم زدن تمام معادلات دشمن و شکستن هیمنه استکبار و باعث نگرانی بیش از پیش حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان شد.

فتح الفتوح بیت المقدس، معیار و مناط همبستگی، اتحاد و همدلی حتی پس از پایان جنگ تحمیلی و در دوران بازسازی و نوسازی موجب شکوفایی اقتصاد کشور شد، معیاری که اتحاد و روح مقاومت را در کنار ایمان و بصیرت، به‌عنوان رمز پیروزی در مقابل بیگانگان و توطئه‌های آنان پیش روی نسل‌های امروز و آینده‌سازان واقعی انقلاب قرار داد.

اینک و پس از گذشت حدود چهار دهه از این فتح اقتدار آفرین، نیروهای مسلح ایران اسلامی و به ویژه متخصصین تلاشگر صنعت دفاعی کشور همچون دوران با شکوه و ارزشمند دفاع مقدس با ایمان، اخلاص، تعهد، وحدت کلمه، ایثار و از خودگذشتگی همان راه و مسیر را برای شکستن مرزها و موانع پیشرفت و رسیدن به خودباوری در کنار ملت سرافراز ایران اسلامی در نوردیده‌اند و آماده خلق حماسه‌ای دیگر در شکستن مرزهای دانش و رسیدن به لبه‌های تکنولوژی صنعت دفاعی هستند.

بی شک تقارن ایام پر خاطره فتح خرمشهر با روزهای سرنوشت ساز انتخابات ۱۴۰۰ نشانه‌ای برای یادآوری همبستگی و همیاری در دوران سخت و پر فشار تحریم‌ها و توطئه‌های سنگین دشمن است و این ملت با حضور پرشور پای صندوق‌های رأی، از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای گران‌بهای آنکه با خون هزاران شهید گلگون کفن به درخت تناوری مبدل شده است، صیانت خواهند کرد.

بازخوانی و ترسیم رخداد سرنوشت‌ساز و سترگ فتح خرمشهر برای نسل‌های امروز انقلاب و آینده سازان واقعی این سرزمین، حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان قرآن و ولایت در آن قطعه درخشان تاریخی را برای همیشه، جاودانه و الهام بخش رویارویی با بیگانگان و دشمنان انقلاب، نظام و میهن اسلامی خواهد کرد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام و شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، حماسه سوم خرداد را به رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و آحاد ملت شریف ایران اسلامی تبریک گفته و به روح بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و همه شهدایی که در این راه خون خود را خالصانه نثار ارزشهای انقلاب و اسلام نمودند، درود می‌فرستد.

متخصصین صنعت دفاعی همچون دوران زرین دفاع مقدس امروز در سنگر تولید و تجهیز دفاعی برای اقتدارآفرینی ایران اسلامی و اعتلای کلمه الله سر از پا نمی‌شناسند و تا پای جان برای دفاع از ارزش‌های راستین انقلاب و نظام اسلامی تلاش و جهاد صنعتی خواهند نمود.

اداره کل روابط عمومی

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح