برنا نوشت: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پیرامون جلسه این کمیسیون با هیئت مذاکره کننده ایران در وین گزارشی را ارائه کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور سید عباس عراقچی گفت: مجلس شورای اسلامی در راستای اجرای شأن نظارتی خود، از هیئت مذاکره کننده برای حضور در کمیسیون امنیت ملی دعوت به عمل آورده است تا توضیحات خود را از روند مذاکرات بیان کنند. همانگونه که مطلع هستید چهارمین دور مذاکرات بین جمهوری اسلامی ایران  و طرف های ۴+۱ در وین برگزار شده‌است و پیرو اتمام این دور از مذاکرات، از رییس هیات مذاکره کننده ایران دکتر عراقچی دعوت شد تا گزارشی از روند مذاکرات به اعضای کمیسیون امنیت ملی  و سایر نمایندگان حاضر در جلسه ارائه کنند. 

او ادامه داد: در این جلسه آقای عراقچی با توجه به روند گذشته مذاکرات، از نحوه پیگیری چهارچوب های اصلی سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران گزارشی را ارائه کردند. در این مذاکرات چند سیاست را دنبال می کنیم، سیاست اصلی لغو کلیه تحریم ها و موضوع بعد انجام راستی آزمایی برای لغو تحریم ها است و پس از آن جمهوری اسلامی آماده خواهد بود تا به تعهدات خود در اجرای برجام بازگردد. 

عمویی گفت: آقای عراقچی توضیحی در مورد روند گفت و گو ها ارایه کردند، در این مذاکرات هیات جمهوری اسلامی با توجه به منطق کشور برای رفع تحریم ها توانسته بخش زیادی از تحریم ها را به مرحله ای برساند که طرف غربی بپذیرد این تحریم ها باید لغو شوند. اما بخش مهمی از تحریم ها باقی مانده است و این موضوعی است که در مذاکرات پیگیری خواهد شد و تاکید نمایندگان هم بر این بود که باید کلیه تحریم ها لغو شوند. در موضوع تحریم های بخشی، طبق ارائه گزارش منطق جمهوری اسلامی حاکم بوده و طرف غربی اعلام داشته که می‌تواند این تحریم ها را بردارد ولی در مورد اجزای تحریم ها همچنان مسائلی باقی مانده است.  خواسته نمایندگان این بود که باید کلیه تحریم ها لغو شود.