براساس گزارش ابلاغ شده به دادگاه، دادستان‌های آمریکایی که درباره روابط رودی جولیانی با اوکراین تحقیق می‌کنند، اسناد و مدارکی را متعلق به دادستان کل سابق اوکراین که در تلاش‌ها برای متهم کردن رئیس جمهور کنونی آمریکا به داشتن ارتباطات غیرقانونی با اوکراینی‌ها دست داشت، توقیف کردند.

پرونده جولیانی سنگین شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از خبرگزاری رویترز، در این گزارش ابلاغ شده به دادگاه آمده است: بازرسان ایمیل‌هایی را که ظاهرا متعلق به "یوری لوتسنکو"، دادستان کل سابق اوکراین و دو اوکراینی‌ دیگر هستند، کشف و توقیف کردند.  

این افشاگری‌ها به دنبال انتشار بخش‌های اصلاح شده نامه‌ای از جانب "جوزف بوندی"، یکی از وکلای "لو پارناس"، همکار محکوم شده جولیانی صورت گرفتند.

آنها تحقیقات وسیع‌تری را در رابطه با رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که سابقا شهردار نیویورک بود، پیشنهاد می دهند.

این در حالی است که سخنگوی "آدری استراوس"، دادستان آمریکا در منهتن که دفترش درباره جولیانی تحقیق می‌کند، هنوز هیچ اظهارنظری نکرده است. بوندی و "رابرت کاستلو"، وکیل جولیانی نیز هنوز در این باره هیچ اظهارنظری نکرده‌اند.

لوتسنکو روز سه‌شنبه در پیامی گفت: من خبر ندارم. من با جولیانی چه از طریق تلفن چه از طریق ایمیل هیچ ارتباطی ندارم.

دادستان‌های فدرال در حال بررسی تعاملات رودی جولیانی با چهره‌های اوکراینی هستند و اینکه او یک قانون فدرال مبنی بر لابی به نفع کشورها یا نهادهای خارجی را بدون ثبت در دولت آمریکا نقض کرده است یا خیر. 

دادستان‌های فدرال آمریکا در جریان تفتیش خانه و محل کار جولیانی در تاریخ ۲۸ آوریل ۱۸ وسیله الکترونیکی از جمله تلفن همراه و کامپیوترهای وی را مصادره کردند.