باشگاه خبرنگاران نوشت:علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره شایعه مطرح شده درباره اقامت یکی از دخترانش در سوئیس پاسخ داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره شایعه مطرح شده درباره اقامت یکی از دخترانش در سوئیس در شبکه اینترنتی آرا اظهار کرد: موضوع تابعیت خارجی یکی از دختران من کذب است و دختر و دامادم در ایران هستند. دختر دوم من از دانشجویان معدل الف دانشگاه شریف در رشته مهندسی کامپیوتر است و همسرش نیز فارغ التحصیل همان دانشگاه است.

وی ادامه داد: دخترم به من گفت که من می‌خواهم به کشور خدمت کنم، اما ادامه رشته‌ای که مورد نظر من است در ایران مقدور نیست.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من به او گفتم اگر رشته‌ای که می‌خواهی به واسطه آن به کشور خدمت کنی در کشورمان نیست، من استقبال می‌کنم از اینکه تو این پرچم افتخار را شاگردی کنی و به کشور وارد کنی.

وی افزود: دخترم در رشته علوم انسانی دیجیتال که حدود چند سال است که در دنیا راه اندازی شده و پس از آمریکا یک دانشگاه رتبه ۱۰ اروپا که دخترم در آنجا تحصیل کرد، این رشته را داشت.

زاکانی در پایان تصریح کرد: دخترم نه بورسیه شد و نه سهیمه‌ای دریافت کرد بلکه فقط با کارها و پژوهش‌های خود در آن دانشگاه قبول شد. دخترم درس ۲ ساله را طی یک سال و نیم به پایان رساند و یکسال است که به کشورمان بازگشته است.