دبیر شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: سید ابراهیم رئیسی، نامزد مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات ریاست‌جمهوری است.

کاندیدای مورد حمایت جامعتین در انتخابات ۱۴۰۰ مشخص شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام سید رضا تقوی، با اشاره به اینکه جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی در خدمت به انقلاب اسلامی داشتند و همواره رسالت خود را در مسائل مختلف از جمله انتخابات انجام دادند، گفت که در این دوره هم جامعتین، فعالیت های خود را در راستای انتخابات انجام می‌دهد و آیت الله سید ابراهیم رئیسی، نامزد مورد حمایت جامعتین در انتخابات ریاست جمهوری است. البته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حتما خودشان به صورت جداگانه این موضوع را اعلام خواهند کرد.

دبیر شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ما در انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان نامزد مورد حمایت خود معیارهای زیادی را در نظر گرفته‌ایم، گفت: همه به خوبی می‌دانند که بین مقام معظم رهبری و رئیس جمهور باید هماهنگی خوبی وجود داشته باشد و اگر اختلاف و ناهماهنگی باشد، در سطوح پایین جامعه جدایی و تفرق به وجود می‌آید و وحدت آسیب می بیند. ما وحدت، هماهنگی و تبعیت آقای رئیسی از مقام معظم رهبری را به خوبی می‌بینیم و این مهمترین معیاری است که وی را به عنوان نامزد مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کردیم.

تقوی تصریح کرد: علاوه بر این زندگی آیت الله رئیسی و خانواده اش بسیار شفاف است. آنان سالم زندگی کردند و هیچ حاشیه ای ندارد. آیت‌الله رئیسی کاملا به مشکلات و مسائل کشور آگاه است و می‌تواند این مسائل را حل و فصل کند.

وی گفت: آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه نشان داد که فردی فسادستیز است و تصمیم دارد که با فساد مبارزه کند و خیانتکاران را به پای میز محاکمه بکشاند و این موضوع هم یکی از معیارهای مهم ما برای حمایت از آیت الله رئیسی است.

دبیر شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز افزود: توجه به محرومان و مستضعفان جامعه نیز یکی از مهمترین معیارهایی است که رئیس جمهور باید داشته باشد و آیت الله رئیسی این ویژگی را به خوبی دارد و همواره نشان داده است که می‌خواهد در جهت محرومیت‌زدایی قدم بردارد.

وی تأکید کرد: آیت‌الله رئیسی در انتصاب‌های قوه قضائیه شایسته‌سالاری را مورد توجه قرار داده و انتصاب‌های وی بسیار مقبول بوده است. همچنین وی به جوان‌گرایی اهمیت می‌دهد و مجموع این معیارها باعث شد که ما آیت‌الله رئیسی را به عنوان نامزد مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهوری مدنظر قرار دهیم.

تقوی بیان کرد: همچنین آیت‌الله اعرافی، آیت‌الله محمود رجبی و حجت‌الاسلام حسینعلی سعدی سه نامزد مورد حمایت جامعتین برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری هستند.