ایرنا/ نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: به مدت دو سال روی کنترل تورم کار می‌کنیم و می‌توانیم تورم را به زیر پنج درصد برسانیم.

وعده شگفت‌انگیز و ضدتورمی آقای کاندیدا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: رییس جمهوری باید یک نگاه ۳۶۰ درجه به همه موضوعات داشته باشد و امنیت، مسایل اجتماعی و فرهنگ را بفهمد و نگاهی خاص برای انجام اصلاحات داشته باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در بخش سیاست پولی شخصی که می‌خواهد بانک مرکزی را اداره کند باید صحبت کند و در بخش سیاست‌های مالی باید فردی که سازمان برنامه و بودجه را اداره می‌کند، سخن بگوید. در حالی که ما در حال تک نفره کردن دولت ها هستیم البته عملکرد دولت‌های قبل تک نفره بوده و این به باور تبدیل شده است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دولت یک جریان فکری و یک طبقه اجتماعی است، اضافه کرد: به عنوان نماینده گام دومی‌ها آمده ام. نسلی از جوانان نوآور آمده‌اند تا یک تفکر دیگر را بر اداره کشور حاکم کنند. این من نیستم و ما یک جمع هستیم.

وی اضافه کرد: دو سال روی کنترل تورم و اینکه چطور کشورها در کنترل تورم موفق شدند، کار می‌کنیم. تورم بالا تنها مساله کشور ما نبوده است. خیلی از کشورها تورم را تجربه کردند و تجربه موفقی برای کنترل تورم داشتند. نزدیک ترین کشور ما ترکیه است که دو دهه تورم‌های بیش از ۵۰ درصد را تجربه کرده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: ۵۱ پروژه تهیه کردیم که این برنامه‌ها با عنوان دولت اعتماد چاپ شده است. در حوزه اصلاحات ساختار و نهادی اقتصادی ظرف چهار سال نه تنها نرخ تورم را کاهش می‌دهد بلکه تک رقمی می‌کند و به زیر پنج درصد می رساند.

وی تاکید کرد: رشد قیمت‌ها طبق آماری که مراکز آمار بانک مرکزی می دهد، ۵۰ درصد بوده است یعنی به طور متوسط میانگین قیمت‌ها ۵۰ درصد رشد کرده است. این رشد ۵۰ درصدی پنج درصد می‌شود. یعنی رشد تورم ۱۰ برابر کمتر می‌شود اما در سال اول به نصف کاهش می یابد و ما در سال اول رشد نرخ تورم را به زیر ۳۰ درصد می‌رسانیم و به همین ترتیب تورم به صورت تصاعدی کاهش می یابد تا تک رقمی شود.