فارس/ عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: اصلاح طلبان به جای پاسخگویی و اعتراض فرار به جلو را در دستورکار خود قرار داده‌اند اما باید بدانند مردم بدون توجه به اظهارات و القائات آنها حضور پرشوری در انتخابات خواهند داشت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به بیانیه اصلاح طلبان به دنبال رد صلاحیت تعدادی از کاندیداهای انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر اینکه با رد صلاحیت این کاندیداها مشارکت در انتخابات پایین خواهد آمد، گفت: این گونه اظهارنظرها در راستای فضاسازی‌های صهیونیست‌ها و وهابی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است که می‌خواهند مردم در انتخابات شرکت نکنند.

وی افزود: همه ما سوا از قومیت، نژاد، گویش و دین و مذهب، ایرانی هستیم و برای تعیین سرنوشت خود باید در انتخابات شرکت کنیم و دیگران را نیز به این کار ترغیب کنیم؛ چراکه با حضور پرشور در انتخابات است که نظام جمهوری اسلامی می‌تواند مقتدرانه در عرصه بین المللی حاضر شود و در سایه این حضور مقتدرانه ما امنیت خواهیم داشت و اگر هم این امنیت به دنبال عدم حضور ما در صحنه‌های مختلف تضعیف شود، همه ما از هر قوم‌، نژاد، مذهب و گرایش سیاسی که باشیم متضرر خواهیم شد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: البته نکته‌ای که در اینجا قابل ذکر است، این است که این اولین باری نیست که مردم ما با این گونه فضاسازی‌ها و منفی‌بافی‌ها مواجه می‌شوند. از ابتدای پیروزی انقلاب و در آستانه برگزاری انتخابات‌های مختلف و یا راهپیمایی 22 بهمن ما همواره شاهد تلاش دشمنان خارجی و عناصر آنها در داخل کشور برای عدم حضور مردم در صحنه بوده‌ایم و البته مردم هم بدون توجه به این گونه فضاسازی‌ها در صحنه حاضر شده و حمایت خود از نظام را اعلام کرده‌اند.

نوروزی خاطرنشان کرد: مردم ایران امروز به آن سطح از بلوغ سیاسی رسیده‌اند که این گونه فضاسازی‌ها و آشفته جلوه دادن فضای کشور نمی‌تواند آنها را از حضور در انتخابات باز دارد و آنها به خوبی با این کید دشمنان آشنا هستند و تحت تأثیر آن قرار نمی‌گیرند.

وی افزود: من خطاب به اصلاح طلبان می‌گویم اگر هم مردم در انتخابات مشارکت قوی نداشته باشند به خاطر رد صلاحیت کاندیداها نیست بلکه به خاطر عملکرد 8 ساله دولت آقای روحانی است که اصلاح طلبان نقش اصلی را در آن داشتند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: عملکرد اصلاح طلبان در طول 8 سال گذشته سفره مردم را خالی‌تر و خالی‌تر کرده و ما شاهد تورم چند برابری در طول این سال‌ها بوده‌ایم.

نوروزی افزود: اینکه اصلاح طلبان از رد صلاحیت کاندیدای مورد نظرشان ابراز ناراحتی می‌کنند، باید به آنها گفت که به عنوان مثال آقای جهانگیری که در 8 سال گذشته کارنامه موفقی نداشته و این تورم شدید و مشکلات معیشتی ثمره عملکرد 8 ساله او و دولت روحانی است، چگونه می‌توان دوباره زمام امور را در اختیار وی به عنوان نفر اول قوه مجریه قرار داد.

وی افزود: اصلاح طلبان به جای انتقاد و اعتراض باید در مورد عملکرد 8 ساله خود پاسخگو باشند که چرا این وضع را برای مردم پیش آوردند، اما می‌بینیم به جای پاسخگویی فرار به جلو را در دستورکار خود قرار داده‌اند و سعی دارند با فرافکنی از زیر بار مسئولیت و پاسخگویی شانه خالی کنند.