سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، گفت: اینکه نامزدهای اصولگرا به نفع نامزد انحصاری شورای وحدت کنار بروند تابع نظر شخصی آنهاست.

اظهارات مصباحی مقدم درباره کناره‌گیری سایر نامزدها به نفع رئیسی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

غلامرضا مصباحی مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا خطاب به نامزدهای انتخابات سال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: نیت نامزدهای انتخابات باید خدمت به خلق برای جلب رضایت پروردگار باشد و در این صورت است که هرگونه شائبه خودستایی و گزافه گویی در مورد خود از بین می‌رود و حقایق و شناخت خود از مسائل مختلف داخلی و خارجی و راه های حل آنها را به جای تخریب دیگر نامزدها بیان می‌کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: نامزدهای انتخابات بنای تخریب رقیب را نداشته باشند که بداخلاقی در تبلیغات انتخاباتی حداقل اثرش این است که ارزش اخلاق را در جامعه پایین می‌آورد و جمهوری اسلامی نظامی است مبتنی بر شرع و اخلاق و مروج آن، بنابراین لازم است نامزدهای انتخابات حرمت رقبا و هواداران آنها را نگه دارند تا شاهد انتخاباتی سالم، اخلاقی و عادلانه باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مبنای شریعتی الهی و رضایت مردمی را یادآور شد و گفت: امام(ره) خواهان این بود که احکام و ارزش‌های اسلامی در جامعه با اتکاء به ملت پیاده شود و در نتیجه تلاش‌های امام (ره) شاهد بودیم که مردم حاضر شدند برای صیانت از این انقلاب جانشان را فدا کنند.

مصباحی مقدم به جمله معروف «میزان رای ملت است» اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) حتی در نامه ای که به مرحوم آیت الله مشکینی برای بازنگری قانون اساسی نوشتند خواهان این شدند که فقیه عادلی که خبرگان منتخب ملت او را تعیین کنند، سرنوشت امور کشور را به دست بگیرد و  مشروعیت را به انتخاب خبرگان منتخب ملت منوط کردند و این موضوع یعنی حتی بالاترین جایگاه این نظام که ولایت فقیه و رهبری است علاوه بر اینکه مشروعیت خودش را از خداوند تبارک و تعالی در نظام جمهوری اسلامی می‌گیرد، این مشروعیت را با اعتماد و اقبال و رضایت مردم کسب می کند.

چیزی جایگزین نقش مردم در نظام اسلامی نیست

وی با بیان اینکه مردم بعد از پروردگار عالم بالاترین نقش را نظام اسلامی دارند، تصریح کرد: هیچ چیزی جایگزین حضور و نقش مردم در حمایت و پشتیبانی از این نظام نمی‌تواند باشد و این خود مردم هستند که سرنوشتشان را تعیین می‌کنند. وقتی رهبری به وسیله خبرگانی که منتخب ملت هستند انتخاب می‌شود و رییس جمهوری و اعضای مجلس و شوراهای شهر و روستا به صورت مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند یعنی نقش اساسی و نخستین را مردم و رای و مشارکت و حضور آنها ایفا می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، شرکت در انتخابات را عمل به تکلیف الهی و در عین حال وظیفه ملی ارزیابی کرد و گفت: اگر مدیریت کشور به خاطر سهل انگاری در انتخاب فرد اصلح در انتخابات در اختیار افراد ناتوان قرار گیرد در تمام چهار سال آینده خودمان را ملامت خواهیم کرد.

مصباحی مقدم، اهمیت مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری را یادآور شد و تصریح کرد: سطح مشارکت بالا رود، رییس جمهوری که انتخاب می شود با قدرت و قوت بیشتری می‌تواند کشور را اداره کند. علاوه بر این، پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی برای ایستادگی مقابل نظام استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل تقویت می‌شود و آنها می فهمند که ملت با تمام قدرت پشت نظام و انقلاب و رهبری و رییس جمهوری ایستاده است.

نامزدها اقدامات مثبت دولت فعلی و دولت‌های قبل را بیان کنند

وی با هشدار از تبعات بدگویی نامزدهای انتخابات از دولت‌های گذشته، گفت: نامزد ریاست جمهوری به جای اینکه با تخریب دولت‌های قبلی بخواهند برای خودشان پلی بسازند و جایگاهی به دست آورند باید از اقدامات مثبت دولت‌های گذشته قدردانی و بر تداوم این کارهای مثبت تاکید کنند. هر رییس جمهوری که آمده به اندازه توانش زحمت کشیده و خدماتی داشته است و در عین حال، هر کدام از آنها اشتباهات و ضعف‌هایی هم داشته اند که این ضعف‌ها هم با رعایت اخلاق اسلامی می‌تواند بیان شود تا از تکرار آنها جلوگیری شود.

نماینده دوره های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، خداترس بودن را یکی از ویژگی‌های مهم ارزیابی کرد که باید در انتخاب نامزدها مورد توجه مردم باشد و افزود: مردم فردی را انتخاب کنند که بر حوزه‌های مختلف مدیریتی کشور اشراف داشته و تیمی که به کار می گیرد کارآمد، شایسته، دست پاک و و فعال باشد.

تحقق وعده‌هایی مثل یارانه فقط در اختیار رییس‌جمهوری نیست

مصباحی مقدم با بیان اینکه ۸۰ درصد ظرفیت اقتصاد کشور در داخل و تنها ۲۰ درصد مربوط به مناسبات خارجی و بین المللی است، گفت: مردم نامزدی را در انتخابات برگزینند که به این ظرفیت‌های داخلی، به ویژه نیروی انسانی جوان و نخبه توجه دارد.

وی در خصوص وعده‌های انتخاباتی نامزدها نیز خاطرنشان کرد: وعده‌هایی مثل افزایش یارانه فقط در اختیار رییس جمهوری نیست و اگر بخواهد اجرایی شود باید به مجلس پیشنهاد داده شده و بعد از تصویب مجلس، توسط شورای نگهبان نیز تایید شود و در عین حال، هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نباید آنرا خلاف سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری تشخیص دهد. بنابراین، وعده‌ها گاهی وعده سرخرمن است و نمی توان روی آن حساب باز کرد.

این فعال اصولگرا خاطرنشان کرد: راه و روشی که در دوران دولت نهم و دهم شکل گرفت و یارانه نقدی پرداخت کردند گرچه در کوتاه مدت برای بخش فقیر جامعه خوب بود ولی در درازمدت آثار منفی بدی بر جامعه گذاشت و نقدینگی را رشد داد و به تورم دامن زد. حل مشکلات کشور در گرو پول‌پاشی و پرداخت‌های بی حساب و کتاب نیست بلکه بهترین خدمت دولت آینده این است که برای جوانان اشتغال ایجاد کند و خانواده‌های نیازمند را توانمندسازی کند و تنها خانواده‌های محدودی از حمایت نقدی نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی بهره مند شوند زیرا نباید عامه مردم را به یارانه دلخوش کرد و این دلخوشی‌ها کوتاه مدت است ولی آثار منفی آن برای جامعه بلندمدت خواهد بود.

مصباحی مقدم در خصوص احراز نشدن صلاحیت برخی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان و برخی شبهه افکنی‌ها در فضای مجازی علیه این شورا نیز گفت: رهبر معظم انقلاب پاسخ این شبهه را دادند و آنچه را که ایشان می‌فرمایند موضع قاطع نظام و همه کسانی است که خود را پیرو امام (ره) و رهبری می دانند.

وی، هدف افراد و جریان‌هایی که بی تاثیر بودن رای مردم را ترویج می‌کنند کاهش مشارکت ارزیابی و تصریح کرد: تجربه انتخابات گذشته نشان می‌دهد که در موارد متعددی پیش بینی چیز دیگری بود و آنچه که از صندوق خارج شد خلاف پیش بینی‌ها بود. در انتخابات سال ۷۶، همه می‌گفتند آقای علی اکبر ناطق نوری اما بعد رییس دولت اصلاحات با ۲۰ میلیون رای از صندوق خارج شد. این موضوع حاکی از صداقت وزارت کشور و شورای نگهبان و شورای عالی نظارت بر انتخابات بود.

کناره‌گیری به نفع رییسی تابع نظر شخصی نامزدهاست

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره فعالیت‌های این تشکل سیاسی در انتخابات نیز گفت: جامعه روحانیت مبارز از حدود ۱۰ ماه قبل، به انتخابات ورود کرده و شورای وحدت اصولگرایان را با حضور نمایندگان احزاب، تشکل های جوانان، زنان، استادان دانشگاه‌ها، معلمان و سایر اقشار مختلف مردم شکل داد. هدف جامعه روحانیت برای رسیدن به نامزد واحد در انتخابات ریاست جمهوری محقق شد و آیت الله ابراهیم رییسی نامزد شورای وحدت اصولگرایان است و جامعه روحانیت هم از این نامزد حمایت می کند و تابع خواست جمعی شوراست.

مصباحی مقدم با بیان اینکه بالا بودن مشارکت اولویت شورای ائتلاف اصولگرایان و جامعه روحانیت مبارز است، خاطرنشان کرد: شورا فقط یک نفر را به مردم معرفی خواهد کرد اما مردم حق دارند به هرکس که مایل بودند رای دهند و سید ابراهیم رییسی منحصرا نامزد شورای وحدت اصولگرایان است و اینکه دیگر نامزدهای اصولگرا به نفع رییسی از انتخابات کناره گیری کنند یا تا روز انتخابات در صحنه بمانند به نظر شخصی خود آنها بستگی دارد و ممکن است کناره‌گیری نکنند.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی، دستاوردهای اساسی خوبی در بیش از چهار دهه گذشته داشته و جایگاه کشور را از جایگاه پایین منطقه ای به جایگاه رفیع منطقه ای رسانده است و امیدواریم که در گام دوم انقلاب اسلامی با حضور پرشور مردم و خصوصا نسل جوان به جایگاه برتری در جهان برسیم