در این مقاله، قصد داریم دربارۀ دوره‌های زبان فرانسوی در دانشگاه استراسبورگ بیشتر سخن بگوییم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حضور دانشجویان بین‌المللی فراوان در دانشگاه‌های فرانسه نشان‌دهندۀ آن است که این کشور یکی از قطب‌های مهم تحصیل برای دانشجویان سراسر جهان محسوب می‌شود. ویژگی‌هایی مانند بهره‌مندی از دانشگاه‌های برتر دنیا، کیفیت رضایت‌بخش زندگی، آب‌و‌هوای مطبوع، هنر و موسیقی بی‌نظیر و جاذبه‌های گردشگری بسیار در فرانسه سبب می‌شود گردشگران و مهاجران زیادی آن را انتخاب کنند. علاقه‌مندان به تحصیل در فرانسه که هنوز مدرک زبان فرانسوی نگرفته‌اند، ازطریق شرکت در دوره‌های زبان فرانسه در استراسبورگ مسیر مقرون‌به‌صرفه‌ و سریعی را می‌توانند طی کنند. در این مقاله، قصد داریم دربارۀ دوره‌های زبان فرانسوی در دانشگاه استراسبورگ بیشتر سخن بگوییم.

1

شرایط دوره‌های زبان فرانسه

غالباً این دوره‌ها حدود نُه ماه طول می‌کشد و از مزایای مهم شرکت در آن‌ها به پرداخت کمک‌هزینۀ مسکن می‌توان اشاره کرد. شایان ذکر است ۴۰درصد از اجارۀ محل سکونت دانشجویان را دولت فرانسه پرداخت خواهد کرد و دانشجویان نیز اجازه خواهند داشت در هفته بیست ساعت کار دانشجویی انجام دهند. نکتۀ مهم این است که فارغ‌التحصیلان دوره‌های زبان فرانسه بخت زیادی برای شرکت در برنامه‌های مهاجرتی کانادا خواهند داشت.

ویزای تحصیلی فرانسه برای دوره‌های زبان

با‌توجه‌به شرایط مطلوب سفارت فرانسه در ایران، متقاضیان ویزای تحصیلی فرانسه حدوداً در مدت دو هفته از این مرکز وقت مصاحبه می‌توانند بگیرند. همچنین متقاضیان پس از گذراندن یک دورۀ زبان فرانسوی به‌مدت شش تا دوازده ماه در این کشور، برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه می‌توانند اقدام کنند. پس از سپری‌کردن دورۀ زبان، امکان ادامه‌تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه نیز وجود خواهد داشت که در‌این‌صورت، دانشجویان ویزای خود را در فرانسه می‌توانند تمدید کنند.

2

دورۀ زبان فرانسه در دانشگاه استراسبورگ

دانشگاه استراسبورگ (Université de Strasbourg) در قرن شانزدهم تأسیس شد و همان‌طورکه از نامش برمی‌آید، در شهر استراسبورگ قرار دارد. این دانشگاه از‌جمله دانشگاه‌های شناخته‌شدۀ فرانسه در برگزاری دوره‌های آموزش زبان فرانسوی به‌حساب می‌آید. افزون‌براین، کالج‌هایی در شهر استراسبورگ وجود دارند که دوره‌های مختلفی، ازجمله آموزش زبان فرانسوی را برگزار و هر سال دانشجویان زیادی را در زمان‌های مختلف جذب می‌کنند. از کالج‌های معتبر استراسبورگ می‌توان به این‌ها اشاره کرد: کالج استارلانگ (Stralang) و کالج زبان فرانسه آلیانس فرانسز (Alliance Française) و شعبۀ استراسبورگ کالج زبان فرانسه CIEL.

3

هزینۀ زندگی

به‌طورکلی، هزینۀ زندگی در شهرهایی غیر از پاریس حدوداً هفتصد یورو در ماه و در شهر پاریس تقریباً نهصد یورو در ماه برآورد می‌شود.

مؤسسۀ بین‌المللی مطالعات فرانسوی

مؤسسۀ بین‌المللی مطالعات فرانسوی (Institut International d’Études Françaises) یا IIEF یکی از زیرمجموعه‌های دانشگاه استراسبورگ است که این مدارک دانشگاهی و دوره‌ها و برنامه‌های زبان و فرهنگ فرانسه را ارائه می‌دهد:

· مدرک دانشگاهی برای سطوح مبتدی (A1) تا پیشرفته  (C2)

· مدرک معتبر در سطح بین‌المللی و ملی (DELF و DALF)

· مدرسه‌های تابستانی بین‌المللی (در ماه جولای برای استادان و در ماه آگوست برای دانشجویان)

· دوره‌های آماده‌سازی: با شروع نیمسال‌های اول و دوم (سپتامبر و ژانویه)، دانشجویان فرصت پیدا خواهند کرد در دوره‌ای پیشرفته شرکت کنند که آنان را برای حضور در کلاس‌های دانشگاه آماده می‌کند.

شرایط پذیرش دوره‌های دانشگاهی نیم‌ساله

سن دانشجویان باید حداقل هجده ‌سال باشد و مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی داشته باشند.

مدارک موردنیاز

فرم ثبت‌نام تکمیل‌شده و ترجمۀ رسمی مدارک تحصیلی

درنهایت، به این نکته باید اشاره کنیم که سیم آخر شما را برای شرکت در دوره‌های زبان فرانسه در این کشور از ابتدا تا پایان مسیر همراهی خواهد کرد.