ایرنا- نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه یارانه پنج دهک پایین جامعه پنج برابر می‌کنم، گفت: امکان عملیاتی کردن طرح افزایش یارانه‌ها از ماه سوم فعالیت دولت جدید امکان‌پذیر است.

وعده 5برابر کردن یارانه‌ها توسط کاندیدای اصلاح‌طلب
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محسن مهرعلیزاده روز سه شنبه در گفت‌وگویی درباره اولویت‌هایش درصورت پیروزی در انتخابات گفت: دو اقدام در دستور کار روزهای اول ریاست جمهوری من قرار داد و در روز اول چند فرمان صادر خواهم کرد که بررسی حداکثر ۲ ماهه درباره چگونگی عملیاتی کردن افزایش پنج برابری یارانه‌های نقدی برای پنج دهک پایین جامعه، یکی از آنهاست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری از بررسی آمار و ارقام چگونگی عملیاتی کردن طرح افزایش یارانه‌ها خبر داد و افزود: اینکه عرض می‌کنم بررسی، به این دلیل است که عدد و رقم‌ها را دیده‌ام و می‌دانم چقدر افزایش یارانه‌ها به بودجه فشار خواهد آورد. به نظر من حتی قبل از تصویب در مجلس، از ساختار بودجه هم فعلی می‌توان این کار را کرد و راهش را هم پیدا کرده ام و احتمالا از ماه سوم شروع به فعالیت دولت جدید می‌تواند عملیاتی شود.

مهرعلیزاده، صدور یک بخشنامه مختصر به جای هزاران بخشنامه قبلی در خصوص تولید، صادرات و موارد مشابه را دیگر دستور کار روز اول ریاست جمهوری خود عنوان کرد و گفت: هدف این بخشنامه بسیار مختصر این است که موانع تولید را در سیستم بوروکراسی کشور از بین ببرد و فکر می‌کنم اثراتش در تسهیل امور اقتصادی کشور، ۲ ماه بعد از صدور ظاهر شود.