نماینده سعید جلیلی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین تصمیمات او، دستگیری عبدالمالک ریگی بود، گفت: جلیلی استواری لازم برای نتیجه تصمیم گرفته شده دارند.

ناگفته‌هایی از زندگی شخصی سعید جلیلی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مرتضی فیروزآبادی نماینده سعید جلیلی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، درخصوص رزومه جلیلی، اظهار کرد: ۱۴ سال است نمانیده رهبری در شورای عالی امنیت ملی هستند و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، معاون وزیر امور خارجه بود و سمت مدیرکلی، کارشناسی در وزارت امور خارجه داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای جلیلی می‌توانند رئیس جمهور خوب شوند؟، گفت: بله، از رئیس جمهوری یک تشخیص خوب، قدرت تصمیم گیری، اراده اجرا توقع داریم آقای جلیلی با توجه به اینکه ۸ سال در دولت سایه فعالیت داشته، کاملا در اصلی‌ترین مسائل کشور صاحب نظر است و توان ایشان ثابت شده و فرد پیگیری هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دغدغه اصلی سعید جلیلی نیست؟ گفت: اینکه چه طور می‌شود کشور را به یک جهش بزرگ برسانیم و فقط مشکلات را حل نکنیم.

وی درباره بهترین و بدترین اخلاق سعید جلیلی گفت: بهترین اخلاق، صراحت و صداقتشان است، او اهل تصمیم گیری است و راحت می‌توان با او کار کرد، سخت‌ترین اخلاق، یک مقدار سختگیری در کار دارند که افراد اذیت می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای جلیلی به مناطق محروم سفر کردند؟ بیان کرد: در این ۸ سال ۱۱۰ سفر داشتند و مهم‌ترین آن سفر به مناطق محروم بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین موضوعی که آقای جلیلی را عصبانی کرد چه بود؟ تصریح کرد: اینکه راهی را که رفتیم و شکست خوردیم و در ۱۰۰ رور آخر می‌خواهیم اصلاح کنیم، اما نمی‌شود و فقط مردم را معطل می‌کنیم.

مهم‌ترین ویژگی سعید جلیلی چیست، گفت: آدم شناس هستند، افراد مختلف و صاحب نظر می‌توانند با ایشان کار کنند و توانایی کارشناسی خوبی دارند حرف‌های مختلف می‌شنوند و بهترین تصمیم را می‌گیرند.

وی درخصوص نظر جلیلی درمورد فعالیت و حضور بانوان چیست؟ گفت: چند سال پیش از یک فرماندار خانم تقریر کردند اگر خانمی توانمند باشد مورد استقبال قرار می‌گیرند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تصویر اشتباه که درخصوص جلیلی وجود دارد چیست؟، گفت: به خاطر تواضعی که دارند مقداری تک بعدی دیده شده و توانمندی هایشان به طور کامل دیده نشده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای جلیلی چند فرزند دارند؟ بیان کرد: یک فرزند پسر دارند دانشجوی فوق لیسانس برق دانشگاه شریف است.

فیروزآبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای جلیلی اجاره نشین بودند؟، گفت: او در اوایل زندگی در منطقه طرشت اجاره نشین بود.

وی درخصوص تفریح و سرگرمی سعید جلیلی بیان کرد: ورزش می‌کنند، شنا می‌روند، فیلم زیادی می‌بینند، فیلم‌های خارجی که سیاسی باشد و فیلم داخلی می‌بینند، کتاب خوان حرفه‌ای هستند.

فیروز آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام مسابقات ورزشی را دنبال می‌کنند؟ والیبال را دنبال می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در زندگی آقای جلیلی چه کسی بیشترین تاثیر دارند؟ مشورت زیادی می‌کنند، اما استقلال رای دارند.

وی درباره موضوعی درمورد آقای جلیلی که هیچکس نمی‌داند؟ گفت: خاطرات جبهه را نقل نمی‌کنند.

وی درباره نظر آقای جلیلی درباره کلمات زیر گفت

شفافیت: برای داخلی حداکثری برای خارجی حداقلی.

ساه زیستی: شهره عام و خاص.

نخبگان: دایره باز.

بخش خصوصی: کار واقعی در کنار نمایش غیر واقعی.

تحول: کاری که انجام می‌دهند.

وی درباره سعید جلیلی در پایان گفت: آقا سعید شخصیت ساده زیست، پاکدست، دارای سلامت نفس دارند، کارشناس در مسائل کشور، تصمیم گیر، اراده بالا هستند. یکی از مهمترین تصمیمات سعید جلیلی، دستگیری عبدالمالک ریگی بود و استواری لازم برای نتیجه تصمیم گرفته شده دارند.