معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان این‌که پیشرفت‌های خوبی در روند مذاکرات در وین حاصل شده، ولی بر سر برخی موضوعات کلیدی باید به توافق دست یافت، گفت: زمان آن است که آمریکا و اروپا تصمیمات دشوار خود را بگیرند.

آمریکا و اروپا تصمیمات دشوار خود را بگیرند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مسئول تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات وین پس از نشست شب گذشته (چهارشنبه) ۱۲ خرداد ماه کمیسیون مشترک برجام در وین، درباره روند مذاکرات اظهار داشت: با وجود این‌که پیشرفت‌های خوبی در روند مذاکرات حاصل شده، اما هنوز بر سر برخی موضوعات کلیدی باید به توافق دست یافت.

وی که با پرس.تی.وی گفت‌وگو می‌کرد، تصریح کرد: طرف دیگر است که باید تصمیمات سختی بگیرد. اکنون زمان آن است که آمریکا و اروپایی‌ها تصمیات دشوار خود را بگیرند و امیدواریم که بتوانند این کار را انجام دهند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران همچنین در گفت‌وگویی با خبرگزاری صدا و سیما با بیان این‌که منطقا دور آینده می‌تواند دور پایانی مذاکرات وین باشد، یادآور شد: در مذاکرات دیپلماتیک هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست.

دور جدید مذاکرات وین در چارچوب کمیسیون مشترک برجام به منظور احیای توافق وین با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و نماینده اتحادیه اروپا از ۱۳ فروردین ماه سال جاری به صورت مجازی کلید خورد و چهار دور مذاکرات به صورت حضوری برگزار شد.

شهر وین پایتخت اتریش باز هم از چهارم خرداد ماه میزبان دور پنجم این مذاکرات بود. مذاکراتی که ۹ روز به طول انجامید و شب گذشته (چهارشنبه/۱۲ خرداد ماه) پس از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برای جمع بندی مذاکرات، مقرر شد تنفسی داده شود و روسای هیأت‌ها به منظور مشورت‌ها و تصمیم‌گیری‌های بیشتر به پایتخت‌ها بازگردند.