باشگاه خبرنگاران نوشت: اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، حواشی داغی داشت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این مناظره که با موضوع اقتصاد برگزار می‌شد با حواشی داغی همراه بود.

همان ابتدای مناظره هنگام قرعه کشی برای انتخاب شماره صندلی‌ها همتی خطاب به علی رنجبران مجری مناظره گفت که چرا هرکدام از نامزدها را آقا صدا کردید، ولی آقای رئیسی را جناب آقا؟

مجری هم در جواب گفت چشم همه را جناب آقا صدا می‌کنم.

اولین مناظره ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با حضور ۷ کاندیدای احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان امروز جمعه ساعت ۱۷ در محل سازمان صداو سیما با قرائت بیانیه کمیسیون نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و سرود ملی کشورمان برگزار شد.

گفتنی است ترتیب نشستن کاندیداها و ترتیب روال سوال‌ها در همین مناظره نخست قرعه‌کشی می شود. موضوع اولین مناظره ریاست جمهوری صرفاً درباره مباحث اقتصادی است. مدت مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری ۳ ساعت است و از ساعت ۱۷ تا ساعت ۲۰ انجام خواهد شد

نامزدهای تصدی ریاست جمهوری پیش از شروع مناظره، برای قرعه‌کشی برای تعیین صندلی و روال پرسش‌های مناظره از ساعت ۱۶ وارد رسانه ملی و استودیو محل مناظره‌ها شدند.

در ادامه، قرعه‌کشی ترتیب صندلی و پاسخ دادن به سوالات نامزدهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در اولین مناظره زنده تلویزیونی انجام شد. «سعید جلیلی» در صندلی شماره ۱، «سید ابراهیم رئیسی» در صندلی شماره ۲، «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» در صندلی شماره ۳، «علیرضا زاکانی» صندلی شماره ۴، «محسن رضایی» در صندلی شماره ۵، «محسن مهرعلیزاده» در صندلی شماره ۶ و «عبدالناصر همتی» در صندلی شماره ۷ قرار گرفتند.

مرتضی حیدری مجری مناظره انتخابات اعلام کرد که به دلیل رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی در استودیو، وی و نامزدها از ماسک استفاده نمی کنند.

پس از شروع مناظرات محسن رضایی گفت که مردم عزیز هشت سال پیش در همین جا اعلام کردم و در برابر کلید بی‌خاصیت یک هزار تومانی نشان دادم و گفتم ارزش پولمان پایین می‌آید.

عبدالناصر همتی در صحبت‌هایش به محسن رضایی گفت که وی به جای اینکه بگوید بانک مرکزی مقصر این وضعیت است بهتر است بگوید چطور می‌خواهد اقتصاد را با گروگانگیری نجات دهد. تصویب نشدن FATF وضعیت ما را بدتر کرده است.

محسن مهرعلیزاده روی صحبت‌هایش را متوجه رئیسی کرد و بیان کرد: من از آقای رئیسی سوال می‎کنم که حاضرید زن و بچه خود را به دست فردی بسپارید که گواهینامه ندارد تا آن‌ها را به چالوس ببرید. آقای رئیسی شما ۶ کلاس سواد دارید. البته من به سواد حوزوی حضرت‌عالی احترام می‌گذارم، ولی با این سواد نمی‌شود اقتصاد را اداره کرد.