عضو جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از طرح وعده‌های ناممکن از سوی برخی کاندیداها گفت: یکی می‌گوید چندصد میلیون وام می‌دهم، یکی می‌گوید چندصد هزار تومان یارانه می‌دهم، آدم اصلأ حیران می‌ماند که با چه رویی و چه حسابی چنین وعده‌هایی مطرح می‌شود؟ پولش را از کجا می‌خواهند بیاورند؟

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ما در جمهوری اسلامی یک آرزو و ایده داریم و یک واقعیت، اظهار کرد: ما در قانون اساسی اصولی داریم مثل اینکه آرزو داریم تبعیض‌ نباشد، دولت برای همه مسکن فراهم کند و آموزش رایگان باشد اما این ایده و آرزوی ماست. قانون اساسی این ایده‌ها را در برابر ما گذاشته تا ببینیم به آن رسیدیم یا نه.

وی یادآور شد: برخی دوستان نادان و دشمنان نانجیب در این چهل و دو سال اجازه ندادند که این جمهوری اسلامی آسوده باشد و به کار خودش برسد. این همه ترور، جنگ داخلی و خارجی و تحریم از عواملی بوده که باعث کندی کار و رسیدن به این وضعیت شده است و حالا هم بلای کرونا که همه کشورها را زمین زده است سراغ ما هم آمده.

این عضو جامعه روحانیت با تاکید بر تا زمانی که تشکل و تحزب درست نداشته باشیم سیاست‌ورزی فصلی خواهیم داشت، گفت: نتیجه چنین وضعی همین می‌شود که همزمان با هر انتخابات‌ افرادی و احزابی مطرح می‌شوند و بعد از تایید صلاحیت‌ها فتیله‌شان پایین کشیده می‌شود تا انتخابات بعدی!

اکرمی تصریح کرد: این‌ها به خاطر نبود تحزب است که حدود پانصد نفر در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند و از بین‌شان هفت نفر تأیید و بقیه هم به امان خدا رها می‌شوند. آن‌وقت همین هفت نفر نیز چیزهایی می‌گویند که نسبتی با واقعیات ندارد.

وی با بیان اینکه هرکس در ۲۸ خرداد رییس‌ جمهوری شود با کرونا مواجه است که دست و پایش را خواهد بست، ادامه داد: بعد از این هم مشکل بودجه جاری دارد که هشتاد درصد آن خرج حقوق و مستمری و این موارد می‌شود. در نهایت هم در برابر مسائل دیگر می‌ماند، مثل خشکسالی و افزایش مصرف برق که باید برای همه این موارد برنامه داشته باشد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از طرح وعده‌های ناممکن از سوی برخی کاندیداها، اظهار کرد: ما منتظریم ببینیم این‌ها در مناظرات روبروی هم چه می‌گویند و چطور از پس هم برمی‌آیند؟ وگرنه الان که هرکدام می‌نشینند و برای خودشان وعده‌های آنچنانی می‌دهند؛ یکی می‌گوید چندصد میلیون وام می‌دهم، یکی می‌گوید چندصد هزار تومان یارانه می‌دهم، آدم اصلأ حیران می‌ماند که با چه رویی و چه حسابی چنین وعده‌هایی مطرح می‌شود؟ پولش را از کجا می‌خواهند بیاورند؟

اکرمی افزود: طرف می‌آید و می‌گوید می‌خواهم فساد را ریشه‌کن کنم! واقعاً انجام این امر ممکن است؟ مبارزه با فساد باید از درون خانه‌ها شروع شود. درستی و راستی و صداقت باید از همین خانه‌ها آغاز شود تا بعد به ادارات و جامعه برسیم.

وی با بیان اینکه ما الان از پس گمرکات و مرغ و تخم‌مرغ بر نمی‌آییم، گفت: هر روز یک ماجرای تازه داریم، روزی روغن کم می‌شود، روزی شکر، یک روز این کالا، فردا کالای دیگر؛ حالا آن آقایی که می‌خواهد رییس جمهوری شود به این مسائل فکر کرده و برنامه‌ای برای حل آنها دارد؟

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان اظهار کرد: مردم باید گوش‌های‌شان را تیز کنند و بعد از شنیدن سخنان این آقایان ببینید کدامیک ممکن است کاری پیش ببرد و مشکلی حل کند تا او و تیمش را سر کار بیاورند.