یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افرادی که اهانت کردند و متلک پرانی را در پیش گرفتند محکوم هستند. جناب آقای رئیسی در مقابل آنها با متانت رفتار کردند که قابل تقدیر است.

مجتهد شبستری: کاندیداها حق اهانت به یکدیگر را ندارند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن انتقاد از اهانت‌های مطرح شده در اولین مناظره انتخاباتی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: متأسفانه اخلاق اسلامی در مناظره‌ها رعایت نمی‌شود. یا نباید مناظره‌ای برگزار شود یا در صورت برگزار شدن باید اخلاق اسلامی کاملاً در آن مراعات شود.

وی با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخاباتی باید به همان سوالاتی که از آنها پرسیده می‌شود پاسخ دهند، تاکید کرد: افراد صرفاً به سوالاتی که از آنها پرسیده می‌شود پاسخ دهند، آنها حق اهانت به اشخاص دیگر را ندارند. این کار خوبی نیست که افراد به هم اهانت می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: افرادی که اهانت کردند و متلک پرانی را در پیش گرفتند محکوم هستند. جناب آقای رئیسی در مقابل آنها با متانت رفتار کردند که قابل تقدیر است.

مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: اگر آقایان دیگر هم این چنین رفتار کنند برای مردم هم بسیار خوب است. بدون اینکه متلک پرانی، بدگویی و جسارت کنند جواب سوالات را بدهند. این رفتارها برخلاف قوانین اسلام و کشور است.

وی در پایان گفت: البته این افراد برای اینکه خود را اثبات کنند دست به تخریب و اتهام زنی می‌زنند در صورتی که درست این است برنامه‌های خودشان را اعلام کنند. مقام معظم رهبری هم در این زمینه قبلاً تاکیداتی داشتند که باید از سوی نامزدها مدنظر قرار گیرد.