ایسنا/ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با دادن وعده ایجاد تحول در کشور گفت که دولت "اقدام و اصلاح " قول می‌دهد که ریشه فقر مطلق را در کشور برچیند.

پیش بینی زاکانی درباره روند مناظره دوم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پیش از آغاز مناظره دوم در پاسخ به این پرسش که چه تفاوتی در روشش نسبت به مناظره اول وجود دارد، اظهار کرد: در مناظره اول فکر می‌کردیم که باید ناظر به برنامه‌ها صحبت کنیم و موارد دقیقی ذکر شود، اما متوجه شدیم که برخی از دوستان بنا دارند که از ابتدا با حرف‌های نادرست اصل مناظره را به سمت بی‌راهه سوق دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که امروز شاهد چنین شرایطی نباشیم و یک وضعیت مطلوب در بررسی موضوعات و برنامه‌ها و توجه به نیازهای جامعه را مشاهده کنیم.

زاکانی با بیان این‌که امروز موضوعات مربوط به فرهنگ، اقتصاد، اجتماع و سیاست در مناظره مطرح می‌شود، گفت: به مردم قول می‌دهم در سال اول دولت "اقدام و اصلاح" ریشه فقر مطلق را در کشور کنده و در دو سال اول و بعد از آن کسی در کشور غیر از درد و بیماری، درد بی‌پولی نکشد. قول می‌دهم در این ایام مسیری را دنبال کنم که ماحصل آن ساخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانه حمایتی برای محرومان و زوج‌های جوان است که این علاوه بر ساخت یک میلیون مسکن در سال خواهد بود، شرایطی را به وجود آورده که مسکن در سبد زندگی افراد به عنوان کالایی باشد که بتوانند مردم خریداری کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: به کسانی که جویای کار هستند آموزش داده و نهایت اگر برای آنها کاری پیدا نشد، ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می دهم، همچنین شرایط را به سمتی برده که ماحصل آن ایجاد اطمینان خاطر در کشور است، از جنگ و جدل مشکلات پرهیز کرده و در عرصه‌ی سیاسی این وعده را به مردم می‌دهیم که بتوانند علیه پلشتی‌ها و زشتی‌ها اعتراض کنند، قول می‌دهم که شاهد اجرایی شدن اصول ۸، ۱۰، ۲۱، ۲۷، ۲۸، ۲۹، ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی باشیم. ان‌شاءالله دست به دست هم داده و تحولی را در کشور ایجاد کنیم مشکل ما عدم عمل به قانون اساسی است که ان‌شاء الله آن را محقق خواهیم کرد.