سعید جلیلی در برنامه تلویزیونی و گفت‌وگوی اختصاصی با مردم استان زنجان که روز گذشته از شبکه استانی اشراق پخش شد با بیان اینکه در طول هشت سال گذشته بار‌ها در این استان حضور یافته و با مردم گفت‌و‌گو داشته‌ام، اظهار داشت: این استان توانمندی‌های مادی و معنوی فراوانی دارد که اگر با برنامه از آن‌ها استفاده شود علاوه بر ایجاد جهش در استان، جهش در کشور را نیز رقم خواهد زد.

جلیلی: دولت فعلی ‌شفاف‌ نبود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای انتخاب سرنوشت خودمان برای چهار سال آینده در معرض یک انتخاب مهم قرار داریم، گفت: می‌توانیم با حضور پرشور خود در انتخابات 28 خرداد و انتخاب گزینه اصلح علاوه بر خلق حماسه تاریخی، سرنوشت خود و کشورمان را تا چهار سال آینده تضمین کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر بخواهیم جهشی داشته باشیم باید مردم سایه به سایه تحولات کشور را دنبال کنند و ببینند که آیا این مسیر به درستی پیش رفته است یا خیر، خاطر‌نشان کرد: دولت موظف است که در همه زمینه‌ها و مسائل پاسخگوی مردم باشد. متاسفانه در دولت فعلی این شفاف‌سازی صورت نگرفت و مردم از بسیاری از مسائل بی‌خبر ماندند.

وی گفت: استان زنجان ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی، صنعتی، اقتصادی و اصناف مختلفی دارد که همه آن‌ها می‌توانند کمک کار دولت باشند، دولتی که بخواهد کشور را جهش دهد نه تنها این امور را مانع خود نمی‌بیند بلکه مشتاقانه منتظر نظرات و راهنمایی‌هایی نیز می‌باشد.

جلیلی عنوان کرد: استان زنجان با داشتن توانمندی همچون نخبگان، دانشمندان، جوانان باید سعی کند تا سند هر روستا و شهر را قبل از اتمام دولت کنونی آماده و مشخص کند که در این شهر و روستا باید چه اقداماتی انجام شود تا پیشرفت لازم حاصل شود. بنابراین اگر بخواهیم به چنین پیشرفتی برسیم اقدام مهمی که باید انجام گیرد حرکت جهادی است چرا که پیشرفت با حرکت‌های نمایشی حاصل نمی‌شود.

استفاده از جوانان و مدیران متخصص

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر کشور به دنبال پیشرفت است باید جوانان متخصص و مدیران با تجربه شناسایی شود که به دور از دغدغه شخصی دغدغه ایران، اسلام و انقلاب را دارند. باید این امور جز مطالبات مردم باشد تا انسان‌های شایسته، توانمند و متعهد پای کار قرار گیرند.