نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مسئله سلامت فقط وظیفه وزارت بهداشت و درمان نیست بلکه همه دستگاه‌ها باید در این زمینه نقش خود را ایفا کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار با کادر درمان بیمارستان دولتی هفتم تیر شهرری، اظهار داشت: مسئله سلامت فقط وظیفه وزارت بهداشت و درمان نیست و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه نقش خود را ایفا کنند.

وی متذکر شد: بنده در این ۸ سال جلسات متعددی را با مسئولان بخش بهداشت و درمان و سلامت برگزار کردم و معتقدم که باید به بخش سلامت توجه ویژه‌ای شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: کادر درمان در دوران کرونا حماسه‌آفرینی کردند و نشان دادند که حاضرند جان خود را هم برای کمک و نجات مردم فدا کنند و یاد شهدای سلامت را گرامی می‌داریم.

جلیلی تاکید کرد: افرادی که در نظام سلامت فعالیت می‌کنند، ربات نیستند و نباید فقط از آنان توقع داشت که به تنهایی مشکلات بخش درمان را حل کنند. در عرصه نظامی هم حتی اینگونه نیست و اگر فردی ۴ ساعت کشیک دهد، چند ساعت استراحت می‌کند و در نظام سلامت هم باید اینگونه باشد و نباید همه فشارها روی دوش کادر درمان باشد.

وی بیان کرد: دولت باید برای بهبود حوزه بهداشت برنامه داشته باشد و نباید فقط نگاهش این باشد که حداکثر بودجه این بخش را افزایش دهد. طرح شبکه بهداشت از طرح‌های موفق بعد از انقلاب بود که در بخش سلامت انجام شد و آثار بسیار خوبی داشت.

جلیلی یادآور شد: ما جلسات زیادی برای بررسی طرح تحول سلامت برگزار کردیم و انصافاً این طرح پر از ایراد بود. اگر طرحی جامع نباشد و همه ابعاد را در نظر نگیرد، شاید فقط بخشی از مردم از آن راضی باشند. ما باید طرحی در این زمینه داشته باشیم که همه احساس رضایت کنند و این انگیزه را داشته باشند تا در آن مشارکت جدی و فعال کنند و خروجی آن هم ارتقای نظام سلامت باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بسیاری از امکانات رفاهی و سیاحتی داریم که در اختیار بخش‌های دولتی قرار دارد و باید توزیع عادلانه شود تا همه بتوانند از آن استفاده کنند. حدود دو سوم امکانات اقامتگاهی بخش‌های دولتی در سال، بدون استفاده می‌ماند و صرفاً یک سوم آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.