مهر/ نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: استیضاح «حسن روحانی» در مجلس جواب نمی‌داد و بی‌حاصل بود، من معتقد بودم که نباید برای کار بی حاصل و احساسی کشور را به هم ریخت.

زاکانی: استیضاح روحانی بی‌حاصل بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاه تهران، گفت: بنده ناظر به عملکرد خود در ۴۲ سال گذشته پاسخگو هستم، این امر ناشی از تفکر انقلابی و بسیجی بنده است که نشان‌دهنده عدالتخواهی، آزادی طلبی، استقلال جویی و معنویت خواهی است.
وی تصریح کرد: در ماجرای پرونده آقای مرتضوی، من هر چه نامه به آیت الله شاهرودی در مورد مرتضوی می نوشتم گم می‌شد، از آیت الله شاهرودی خواستم که حَکم بگذارند. در جلسه اول او آیت الله رئیسی، جمشیدی، رئیس دادگاه انتظامی، رحیمی رئیس دیوان محاسبات و نکونام رئیس کمیسیون اصل ۹۰ حَکم شدند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه جلسه اول در دفتر آقای رئیسی برگزار شد،اظهار داشت: ۵ ساعت، بنده با آقای مرتضوی مناظره کردیم و در پایان جلسه او گریه کرد و گفت دست از سر من بردارید.
زاکانی با اشاره به اینکه در جلسه دوم آقای دهقان و ابوترابی حَکم شدند که حدود ۳ ساعت طول کشید،افزود: جلسه سوم آقای توکلی حکم شد و ۱۳ ساعت طول کشید و در آخر او حق را به بنده داد و آقای مرتضوی به توکلی فُحش داد.
وی در پاسخ به سوالی در مورد نامزد اصلح در انتخابات، گفت: صالح مقبول در انتخابات همان اصلح است. عقلانیت جزئی از سیاست وزی است. اگر کسی عقلانیت نداشته باشد و بخواهد با احساس، کاری را انجام دهد، اشتباه است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین درباره عدم استیضاح روحانی در مجلس، تصریح کرد: در موضوع استیضاح روحانی باید بگویم که آمریکا در آن زمان دنبال دولت های بی سر بود، پایان کار ترامپ بود و جمهوری اسلامی را تهدید می‌کردند؛ به فرمان رهبری ۱۰ مانور برگزار شد.
زاکانی گفت: استیضاح روحانی هم در مجلس جواب نمی‌داد و بی‌حاصل بود، من معتقد بودم که نباید برای کار بی حاصل و احساسی کشور را به هم ریخت.
وی با بیان اینکه در همان زمان تاکید کردم که باید جریانِ روحانی استیضاح شود نه شخص او،تاکید کرد: بعد از انتشار صحبت‌های من در مورد استیضاح روحانی عده‌ای از نمایندگان از بنده به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کردند و بنده در این هیئت به مدت پنج ساعت استدلال خود را بیان کردم و در پایان اعضای هیئت حق را به من دادند.