«باید روشنگری کنیم و اینهایی که مرز وقاحت را در عرصۀ سیاست جابجا می‌کنند و دیگر اخلاقی برای جامعه باقی نمی‌گذارند، از عرصۀ سیاست بزداییم.»

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از فرارو؛ علیرضا پناهیان واعظ مشهور در روزهای اخیر انتقادات تندی را علیه محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده است.

او روز گذشته در توئیتی نوشت: «آیا در بین روسای بانکها ممکن است مثل همتی باشد؟ آیا ممکن است در بین استانداران کسی مثل مهرعلیزاده باشد؟ اینقدر بی‌انصاف و دروغ پرداز ... اینگونه میشود که پیشرفت نمیکنیم. اگر به خدا پناه ببریم از چنین مسئولینی میفرماید خودتان باید اوضاع را تغییر بدهید: ان الله لایغیر ما بقوم ...»

این واعظ اصولگرا چند روز پیش نیز پس از برگزاری مناظره های انتخاباتی گفته بود: «مشکل بنده در جامعه، با این‌طور افراد وقیح نیست که دیروز در مناظره وقاحت خود را نشان دادند، مشکل اینجاست که چرا وهنِ اینها و سخن باطل اینها نشان داده نمی‌شود؟ چرا نهی از منکر نمی‌شود و حق نصرت نمی‌شود؟»

او افزود: «چرا شورای نگهبان جرأت نمی‌کند، چرا دفعات قبل که دروغ و وقاحت را در نامزدهای ریاست‌جمهوری می‌دید، جرأت نکرد آنها را از ادامۀ بازی باز بدارد؟ مثل کاری که یک داور در بازی فوتبال انجام می‌دهد و کارت قرمز می‌دهد. این به‌خاطر همین سکوت‌هاست.»

پناهیان هشدار داد: «باید روشنگری کنیم و اینهایی که مرز وقاحت را در عرصۀ سیاست جابجا می‌کنند و دیگر اخلاقی برای جامعه باقی نمی‌گذارند، از عرصۀ سیاست بزداییم. تا انتخابات بعدی، کسانی در عرصه بیایند که به‌خاطر افکار عمومی، به خودشان جرأت ندهند که بخواهند دروغ‌پراکنی و اغواگری کنند.»