فرج کمیجانی فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است که اقدام مهرعلیزاده در انصراف از انتخابات ۱۴۰۰ برای انصراف، کار بسیار بزرگی بود و باعث شد تا موجی حمایت از همتی بیشتر شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رویداد۲۴ صبح امروز محسن مهرعلیزاده کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، طی نامه‌ای به وزارت کشور، از ادامه رقابت‌ها انصراف داد. البته او اعلام نکرد که به نفع همتی کنار کشیده‌ است، اما او با این کار رای خود را به سمت همتی سوق داده است. 

با اعلام انصراف مهرعلیزاده، موج جدیدی در فضای مجازی خصوصا توییتر ایجاد شده که نشان می‌دهد شهروندان خصوصا جوانان، با جدیت بیشتری تصمیم به رای دادن به همتی کرده‌اند. این درحالی است که چند حزب اصلاح‌طلب با تشکیل ائتلاف جمهور، اعلام کردند که در این انتخابات، با اجازه جبهه اصلاحات از همتی حمایت خواهند کرد. 

فرج کمیجانی دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در رابطه با انصراف مهرعلیزاده از انتخابات به رویداد۲۴ می‌گوید: مهرعلیزاده بسیار بزرگواری کرد و باعث شد رای آن بخشی از اصلاح طلبان که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، یکپارچه شود و به همتی رای بدهند بنابراین فکر می‌کنم انصراف او از انتخابات موجی را ایجاد کرده که این موج می‌تواند به نفع آقای همتی باشد.

مهرعلیزاده و همتی با هم قرارهایی گذاشته‌اند

کمیجانی با بیان اینکه در سال ۸۴ کسی از مهرعلیزاده نخواسته بود انصراف بدهد برای همین تا آخر در صحنه رقابت‌ها باقی ماند، گفت: در این دوره برخی از بزرگان نامه نوشتند و از او خواستند کنار بکشد. افرادی مانند هادی خامنه‌ای و برخی دیگر. البته من شنیدم که با همتی هم قرارومدار‌هایی گذاشته‌اند. اما جدا از این موضوع، نفس کار مهم است و اقدام بسیار مثبتی بود.

وی ادامه داد: ما نیز به عنوان مجمع فرهنگیان اسلامی با اجازه جبهه اصلاحات با جدیت و شدت از عبدالناصر همتی حمایت می‌کنیم. کسانی که می‌خواستند به مهرعلیزاده رای بدهند، عمدتا اصلاح‌طلب بودند و با انصراف او، آرای مهرعلیزاده به سمت همتی می‌رود. معتقدم بیش از ۸۰ درصد از سبد رای مهرعلیزاده به سمت همتی می‌رود. همچنین بیانیه تشکل‌های مختلف در رابطه با حمایت از همتی، موجی را ایجاد کرده تا افرادی که مردد بودند پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند.

کمیجانی با بیان اینکه پست و مقام گرفتن مهرعلیزاده فعلا چندان اهمیتی ندارد، زیرا منافع ملی اکنون از اهمیت بیشتری برخوردار است و با توجه به اینکه عمده مشکلات کشور اقتصادی است، نیازمندیم که یک تیم اقتصادی قوی روی کار بیاید تا بتوانیم مشکلات کشور را حل فصل کنیم.

این فعال سیاسی، با بیان اینکه مهرعلیزاده اصلا پوششی نبود و کاندیدای اصلی بود، گفت: او در بهترین زمان ممکن از ادامه رقابت‌ها انصراف داد و در این شرایط فکر می‌کنم با توجه به شرایط موجود، انتخابات به مرحله دوم برود و در مرحله دوم همتی و رئیسی به رقابت بپردازند. البته با موجی که دو سه روز اخیر به راه افتاده است، ممکن است که انتخابات در دور اول به سود همتی به پایان برسد. اما به هر حال پیش‌بینی من این است که انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد و همتی در دور دوم نیز پیروز میدان خواهد شد. اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود، این امکان وجود دارد که جبهه اصلاحات بار دیگر جلسه‌ای را بگذارد و درخصوص حمایت یا عدم حمایت از همتی تصمیم‌گیری کند.