رئیس مجلس به اخلال مجری انتخابات در رای گیری واکنش نشان داد و دستور بررسی موضوع در کمیسیون اصل 90 را صادر کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس امروز (دوشنبه 31 خرداد) در جلسه علنی و در تذکر شفاهی با اشاره به حضور پررنگ و معنادار مردم عزیز ایران اسلامی در انتخابات با شکوه 28 خرداد اظهار داشت: این حضور را به صورت ویژه تبریک می‌گویم؛ علیرغم هجمه‌های سنگین و اخلال‌هایی که متأسفانه مجریان انتخابات انجام شد اما مردم کار را تمام کرده و گل کاشتند.

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به اخلال مجری انتخابات تصریح کرد: عمدی بودن و یا غیرعمدی بودن این اخلال‌ها باید توسط کمیسیون‌های اصل 90 و شوراهای مجلس بررسی شود ضمن اینکه بایستی مشخص شود مقصر اخلال مجری انتخابات چه کسی است.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نیز در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از مشارکت گسترده مردم در انتخابات علی‌رغم شیطنت‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم. کمیسیون اصل ۹۰ با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی وارد بررسی موارد مربوط به برگزاری انتخابات شده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از کسانی که کسالت داشتند در خانه‌ها محروم از رای دادن شدند، علاوه بر این تاخیر در اخذ رای، نبودن مهر و عدم نظارت گسترده را در عین انتخابات شاهد بودیم که در همین راستا ما در حال رسیدگی به طرز کار دستگاه‌ها در موضوع برگزاری انتخابات هستیم.

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس نیز در پایان صحبت‌های سلیمی دستور بررسی موضوع در  کمیسیون اصل ۹۰ را داد.