فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف بزرگترین مزرعه رمزارز با فعالیت بیش از هفت هزار دستگاه ماینر در محدوده چیتگر خبر داد.

کشف بزرگترین مزرعه رمزارز در تهران + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران در این باره گفت: درپی همکاری مشترک ماموران پلیس پیشگیری تهران بزرگ و اداره برق تهران نوسانات و میزان برق در یک کارخانه متروکه واقع در محدوده چیتگر مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به شواهد موجود محل مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مجوزهای قضایی لازم برای این عملیات دریافت شد، گفت: در عملیات ماموران پلیس بیش از هفت هزار ماینر از محل این کارخانه کشف و ضبط شد که تعدادی از این ماینرها فعال بوده و تعدادی دیگر نیز در حال نصب و راه اندازی بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در صورت فعالیت تمام ماینرها و به گفته کارشناسان حوزه انرژی و برق چیزی حدود چهاردرصد از مصرف برق کل کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت، گفت: این مزرعه بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال بوده که از سوی پلیس تهران کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه پلیس در همکاری با وزارت نیرو با هرگونه استخراج غیرمجاز رمز ارزها برخورد خواهد کرد، گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته، حدود ۳ هزار مورد دستگاه ماینر در جاهای دیگر پایتخت نیز کشف و ضبط شده است.

به گفته رحیمی فعالیت این مرزعه استخراج رمزارز که تاثیر مستقیم بر کمبود برق در تهران داشت به طور کامل متوقف و محل نیز پلمب شد.